خبرگزاری کار ایران

ادامه بلاتکلیفی کارگران روغن نباتی جهان برای دریافت مطالبات قدیمی

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۵۰

کارگران شاغل در کارخانه روغن نباتی جهان می‌گویند به‌رغم بهبود وضعیت تولید در این واحد تولیدی، هنوز مطالبات مربوط به سال ۹۳ تا اسفند ۹۷ آنها تسویه نشده است.

تعدادی از کارگران روغن نباتی جهان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۸۵ کارگر در این واحد تولیدی با سوابق بالای ۱۵ سال مشغول کارند که مطالبات مربوط به سال ۹۳ تا اسفند ۹۷ خود را دریافت نکرده‌اند.

این کارگران در تشریح وضعیت مطالبات خود اظهار داشتند: سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم اما از شهریور ماه سال گذشته با تغییر مدیریت و تامین منابع مالی و تجهیز کارخانه، به مرور مطالبات جاری کارگران پرداخت شد به طوری‌که به جز مطالبات قدیمی سال ۹۳ تا اسفند ۹۷ که پرونده شکایت آن در اداره کار زنجان باز است، فقط حقوق اسفند ماه سال ۹۸ را طلبکار بودیم. تقریبا دو روز پیش (۱۵ اردیبهشت ماه) کارفرما با یک و نیم ماه تاخیر آن را پرداخت کرد.

این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر روغن نباتی جهان با افزایش ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهد، گفتند: فعالیت این کارخانه از ۱۶ فروردین ماه سال جاری آغاز شده به طوری‌که روز گذشته آخرین محموله این کارخانه روانه بازار مصرف شده است.

کارگران این کارخانه در بخش دیگری از مشکلات خود با اشاره به اینکه تنها نگرانی ما کمبود امکانات بهداشتی برای مقابله با کرونا است، در ادامه افزود: متاسفانه پروتکل‌های بهداشتی که واحدهای تولیدی موظف به انجام آن هستند در این کارگاه چندان رعایت نمی‌شود و کارگران ماسک و دستکش موردنیاز را با هزینه خود خریداری می‌کنند.

آنها در ادامه گفتند: در بخش ورودی کارخانه یک استخر مواد ضدعفونی‌کننده وجود دارد که حین ورود به سالن تولید کفش‌های خود را در آن فرو می‌بریم اما به نظر نمی‌رسد این اقدام برای مقابله با کرونا کافی باشد.

به گفته کارگران، باتوجه به بهبود وضعیت کارخانه انتظار می‌رفت کارفرما ضمن ارج نهادن به سلامت کارگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به مرور مطالبات قدیمی آنها را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز