خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران قند فسا و تعطیلی بزرگترین واحد اشتغال شهرستان/ بیکاری، کرونا و ماه‌ها دستمزد پرداخت نشده!

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۱۴۸

بیش از صد کارگر کارخانه قند فسا از زمستان سال گذشته دستمزد نگرفته‌اند و نگران آینده شغلی خود هستند.

کارگران قند فسا در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود در ماه‌های گذشته و تعطیلی خطوط تولید خبر دادند.

به گفته آنها بیش از صد کارگر کارخانه قند فسا در ماه‌های گذشته، بلاتکلیف و بیکار شده‌اند و تلاش مسئولان برای راه‌اندازی این واحد تولیدی به جایی نرسیده است. این کارگران در ماه‌های گذشته بارها اعتراض کردند و مقابل نهادهای مسئول مانند فرمانداری فسا تجمع کردند. 

یکی از نمایندگان این کارگران می‌گوید: در حال حاضر حدود ۲۰ کارگر برای کارهای نگهداری و نگهبانی در کارخانه باقی مانده‌اند و باقی کارگران بیکار و بلاتکلیف هستند؛ این درحالیست که بازداشت مدیر کارخانه نیز نتوانسته وضعیت کارگران را تغییر دهد.

به گفته او، تغییر مدیریت کارخانه در میانه دهه ۸۰ و بی‌توجهی مسئولان کار را به اینجا رسانده است؛ روزگاری نه چندان دور قند فسا، تنها واحد اشتغال جوانان در شهرستان کوچک فسا بود؛ برای سالهای طولانی، امرار معاش خانواده‌های بومی بسیاری از طریق این کارخانه صورت گرفته و اکنون این خانواده‌ها، هیچ راهی برای تامین نیازهای ضروری خانوار ندارند؛ بخشی از کارگران سابق اکنون برای کارهای غیررسمی مثل مسافرکشی به شهرهای دیگر مانند شیراز یا تهران رفته‌اند.

به گفته او، مسئولان و مقامات استانی و کشوری باید فکری به حال راه‌اندازی مجدد قند فسا بکنند و خانواده‌ها را از این حالت بلاتکلیفی نجات دهند.

او تاکید می‌کند: اکنون با آمدن کرونا، وضعیت کارگران قند فسا که بیش از چهار ماه دستمزد پرداخت نشده دارند، بسیار نامناسب است و نمی‌توانند از پس خرید اقلام خوراکی و بهداشتی بربیایند.

این کارگران همچنین نگران اختلال در پرداخت حق بیمه‌های خود هستند که احتمالاً مرتب به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

آنها می‌گویند: تلاش مسئولان برای راه‌اندازی کارخانه در سال گذشته به نتیجه نرسید و همچنان چرخ‌های تولید قند فسا متوقف است.

این در حالیست که فرماندار فسا نیز از مدیریت کارخانه انتقاد کرده و گفته بازداشت و آزادی مدیریت در سال گذشته نتوانست مشکلات کارخانه را برطرف کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز