خبرگزاری کار ایران

وضعیت نابسامان کارگران شهرداری‌ها؛

در بحران کرونا «نان» نداریم/ حقوق کارمندانی که زیر کولر می‌نشینند، مرتب پرداخت می‌شود!

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۵۹۱

کارگران پیمانکاری شهرداری‌ها، گاهاً مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. برخی از این مطالبات مربوط به سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اوج بحران کرونا، سال جدید از راه رسید؛ آنهم درحالیکه برخی کارگران پیمانکاری شهرداری‌ها، حتی عیدی سال گذشته را دریافت نکردند؛ درحالی شهرداری‌ها، کمبود درآمد و نقدینگی به خاطر رکود ساخت و ساز را دلیل اصلی نامرتب بودن پرداخت دستمزد کارگران می‌دانند که کارگران شهرداری‌های سراسر کشور، بدون یک روز تعطیلی در روزهای بحرانی به وظایف عادی خود ازجمله جمع‌آوری زباله‌های شهری و رفت و روب خیابان‌ها اشتغال داشتند.

این کارگران در برخی از شهرها، هنوز معوقات سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند؛ برای نمونه کارگران شهرداری مریوان، هنوز از سال ۹۸ مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند و با این وجود، همچنان مشغول به کارند. کارگران شهرداری لوشان، ۹ ماه حق بیمه و چند ماه دستمزد معوق دارند و نمی‌توانند دفترچه‌های درمانی خود را تمدید کنند. کارگران شهرداری بناب نیز اول فروردین ماه اعلام کردند که دو ماه دستمزد پرداخت نشده دارند و شورای شهر بناب گفت: منابع مالی کافی برای تسویه دستمزد کارگران نداریم. 

یکی از این کارگران پیمانکاری که در یکی از شهرهای استان کردستان زندگی می‌کند، می‌گوید: نه تنها نمی‌توانیم محلول ضدعفونی‌کننده و ماسک بخریم، بلکه حتی دیگر قادر نیستیم نان سفره‌های خود را تامین کنیم.

کارگران پیمانکاری شهرداری‌ها که اغلب از تبعیض میان دریافتی خود و کارمندان رسمی شهرداری‌ها ناراضی هستند؛ می‌گویند: کار اصلی و سخت را ما انجام می‌دهیم اما حقوق کارمندانی که زیر کولر می‌نشینند، مرتب پرداخت می‌شود؛ حقوق آنها خیلی بیشتر از دستمزد ناچیز ماست که با چند ماه تاخیر دریافت می‌کنیم.

آنها این سوال را مطرح می‌کنند که آیا دستمزد کارمندان نیز با همین میزان تاخیر پرداخت می‌شود؛ کارگران شهرداری می‌پرسند: آیا ما کارگران فضای سبز و پاکبان که با زباله‌های آلوده به ویروس سروکار داریم، در اولویت آخر پرداخت مسئولان قرار نداریم؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز