خبرگزاری کار ایران

انتظار دو ساله کارگران «قطار شهری اهواز» برای دریافت مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۲۷۴

با گذشت بیش از یک سال از متوقف شدن فعالیت قطار شهری اهواز هنوز مطالبات کارگران بیکار شده این پروژه عمرانی پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگاه قطار شهری اهواز از اسفند ماه سال ۹۷ به دلیل آنچه از سوی پیمانکار «مشکلات مالی» خوانده شده، تعطیل است و از آن زمان تاکنون هنوز بخش عمده‌ای از مطالبات کارگران بیکار و شاغل در این واحد کارگاهی پرداخت نشده است.

به نقل از کارگران پروژه قطار شهری اهواز گفته می‌شود؛ مطالبات معوقه آنها مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ می‌شود که بخش کمی از این مطالبات پرداخت شده و بخش زیادی از آن باقیمانده است.

یکی از کارگران قطار شهری اهواز در تشریح مطالبات خود و همکارانش گفت: تعدادی از کارگران قطار شهری اهواز برای دریافت مطالبات خود به اداره کار شکایت کرده‌اند و گروهی دیگر ترجیح داده‌اند به صورت توافقی به امید بازگشت به کار مطالبات خود را دریافت کنند.

او گفت: کارگرانی که شکایت کرده‌اند تا مشخص شدن وضعیت مطالبات خود باید منتظر رای نهایی اداره کار بمانند. دیگر کارگرانی که شکایت نکرده‌اند نیز تنها بخشی از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، آخرین پرداختی این گروه از کارگران مربوط به اسفند ۹۸ می‌شود که کارفرما به حساب ۱۲۰ نفر از کارگران حراستی مبلغ ۲۴ میلیون تومان واریز کرد و به حساب شمار دیگری که تعدادشان حداقل است، مبلغ ۱۵ میلیون تومان واریز کرده است.

طبق اظهارات این کارگر، حدود ۱۲۰ نفر از کارگران شاغلی که هنوز رابطه کاری آنها با پیمانکار قطع نشده، از سال ۹۷ منتظر پرداخت مطالبات خود هستند.

به گفته یکی دیگر از کارگران، مطالبات هر کارگر به صورت میانگین مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومان است در عین حال همه کارگران بیکار شده و شاغل به دنبال آغاز فعالیت کارگاه هستند.

او با بیان اینکه بیکاری کارگران قطار شهری اهواز تبعات اجتماعی زیادی را دربرخواهد داشت، در خاتمه اظهار کرد: ماه‌هاست پیگیر پرداخت مطالبات معوقه خود از مسئولان هستیم اما شاهد اتفاق خاصی نبودیم. شرایط اقتصادی در سال جدید سخت است و این تأخیر در پرداخت حقوق‌ها بیشتر ما را تحت فشار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز