خبرگزاری کار ایران

پرستاران سرگردان راهرو‌های دیوان عدالت

کد خبر : ۸۷۲۲۸۰

در تمام این سالها تعداد زیادی از قوانین مربوط به پرستاری اجرایی نشده و درصد بسیار کمی از گروه پرستاری با شکایت به دیوان عدالت اداری توانسته‌اند، حقوق تضییع شده خویش را تا حد اندکی دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود عمیدی (عضو خانه پرستار)  با اشاره به عدم اجرایی شدن بسیاری از قوانین مربوط به پرستاران، تصریح کرد: در تمام این سالها تعداد زیادی از قوانین مربوط به پرستاری اجرایی نشده و درصد بسیار کمی از گروه پرستاری با شکایت به دیوان عدالت اداری توانسته‌اند، حقوق تضییع شده خویش را تا حد اندکی دریافت کنند. درعین حال شاکیان نیز با تهدیدها و تنبیهات برخی مسئولان مواجه می‌شوند و باید در مقابل فشارها مقاومت کنند.

او ادامه داد: از بین ۱۰۰ پرستاری که حقوقشان ضایع شده است، شاید به زور یک دهم شکایت می‌کنند و از این یک دهم نیز درصد کمی به صدور حکم موافق می‌رسند و از این معدود آرا هم شاید نهایتاً ۵۰ درد اجرایی شود. متاسفانه در این کشور برای قانون گریزان مجوزدار یعنی مدیران اجرایی دولت و ... هیچ مجازاتی برای تضییع حقوق کارکنان و ... در نظر گرفته نشده است.

عمیدی با بیان اینکه دادگستری نباید حقوق چندین نفر را نادیده بگیرد، گفت: ماه‌ها و حتی سال‌ها ذینفعان را پشت دروازه‌های انتظار گرفتن حق محرزشان پیچ و تاب می‌دهند و خیلی از افراد در این میان از خیر شکایت می‌گذرند. انتظار می‌رود فکری به حال وضعیت رسیدگی به شکایت‌های پرستاران در دیوان عدالت اداری صورت بگیرد تا در این میان هم با گیرندگان خدمات و هم با ارائه‌دهندگان طبق قوانین برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز