خبرگزاری کار ایران

زهرا ساعی مطرح کرد:

زنان باید از نمایندگان خود در مجلس مطالبه‌گر باشند

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۷۶۹

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: زنان کارگر و بازنشسته نمایندگان خود را به مجلس بفرستند و نسبت به آنچه حق‌شان است مطالبه‌گر باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا ساعی در نشست صمیمانه با زنان کارگر و بازنشسته شهرستان ری در محل خانه کارگر این شهرستان، با بیان اینکه من در یک خاناده کارگری بزرگ شده‌ام، اظهار کرد: در تمام مدتی که نماینده مردم تبریز بودم تمام تلاش خود را برای قشر کارگر به کار بستم که خود نیز عضوی از آن بودم.

وی ادامه داد: من در شهر تبریز از بین نامزدها بالاترین آرا را آوردم و این امر محقق نمی‌شد مگر اینکه حمایت خانه کارگر و کارگران عضو آن نبود.

رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اقدامات خود در حوزه زنان اظهار کرد: با ورود به مجلس همراه با زنان نماینده دیگر؛ فراکسیون زنان تشکیل دادیم تا با تمام توان به دفاع از حقوق زنان در زمینه‌های مختلف بپردازیم.

وی اضافه کرد: زنان شاغل به ویژه سرپرست‌های خانوار بسیار تلاش می‌کنند که همراه با اداره زندگی به خانواده نیز برسند و این اقدام بسیار ارزشمند است و ما باید تا جایی که ممکن است مشکلات را از پیش پای آنها برداریم.

ساعی ازجمله طرح‌هایی که برای کاهش مشکلات زنان سرپرست خانوار شاغل توسط فراکسیون زنان مجلس انجام شده است را طرح ویژه‌نامه توانمندساختن زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: در این طرح ما دستگاه‌های متولی را متقاعد کردیم تا دوره‌های مهارت آ‌موزی را برای زنان سرپرست خانوار با کمترین هزینه راه‌اندازی کنند تا این زنان امکان درآمدزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین پیگیری مسائل حقوقی زنان در مسائل مختلف از اولویت‌های ما در فراکسیون زنان مجلس بود تا موارد حقوقی مربوط به زنان تسهیل و حقی از آنها ضایع نشود.

نماینده مردم تبریز در مجلس، طرح تشدید مجازات اسیدپاشی را از جمله دیگر طرح‌های مطرح شده در مجلس عنوان کرد که با پیگیری نمایندگان زن در مجلس به نتیجه رسیده است.   

وی افزود: تلاش‌های زیادی شد که مجازات اسیدپاشی که بیشترین قربانیان آن زنان هستند، افزایش پیدا کند تا کمتر شاهد این گونه جرم‌ها باشیم.

ساعی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط جسمی و بار مسئولیت بالای زنان، کاهش طول دوره کاری امری منطقی است، اظهار کرد: خواست ما این است که با توجه به شرایط جسمی و بار مسئولیت بالای زنان با 20 سال کار بازنشسته شوند اما به دلایل متعددی ازجمله نبود اعتبار این طرح به رغم اینکه در مجلس رای آورد، در شورای نگهبان رد شد.

وی ادامه داد: البته ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا روزی که دولت توان مالی این طرح را داشته باشد، زنان بتوانند پس از 20 سال کار و تلاش بازنشسته شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما به خوبی شرایط سخت زندگی زنان شاغل و سرپرست خانوار را درک می‌کنیم، اظهار کرد: ما خوب می‌دانیم که حقوق‌ها کفاف زندگی ما را نمی‌دهد و هزینه‌ها بسیار بالا است و در این شرایط زنان از نابرابری بیشتری در دریافت حقوق قرار دارند.

ساعی تنها راه رسیدن به حقوق زنان را حضور نماینده آ‌نان در مجلس برای دفاع از حق آنان دانست و گفت: زنان شاغل و بازنشستگان مانند هر قشر دیگری باید در مجلس نماینده‌ای داشته باشند تا از حقوق آ‌نها دفاع کرده و راهکارها و طرح‌هایی برای بهبود شرایط زندگی‌ آنها مطرح کنند.

وی افزود: زنان نمایندگان خود را در مجلس با آمدن به پای صندوق‌های رای انتخاب کرده و برای رسیدن به حقوق خود از آنها مطالبه‌گر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز