خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران پیمانکاری‌های پتروشیمی اروند به قرادادهای حجمی/ مدیرعامل: هیچکس قرار نیست بیکار شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۰۳۸

تعدادی از کارگران پیمانکاری‌های پتروشیمی اروند نگران حجمی شدن قراردادهای خود هستند اما مدیرعامل می‌گوید: غیر از قراردادحجمی، قرارداد دیگری نداریم و کارمان را اینگونه پیش می‌بریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود 300 نفر از کارگران پیمانکاری‌های پتروشیمی اروند، شامل معراج گستر، کیان کارگر و کارگران شرکتی پیمانکاری که مسئولیت تهیه غذا و امور آشپزخانه را برعهده دارد، امروز دست از کار کشیدند. 

آنگونه که کارگران معترض این شرکت‌ها مدعی هستند، مدیران پتروشیمی اروند قصد دارند، قرارداد خود با پیمانکاران شرکت‌ها را تبدیل به قرارداد حجمی کنند که به این ترتیب امنیت شغلی کارگران و  برخی از مزایای مزدی آنها تحت تاثیر قرار می‌گیرد. 

هفته گذشته در سه روز متوالی، کارگران بخش تعمیرات پتروشیمی اروند هم دست از کار کشیدند. آنها به عدم رعایت حق تخصص در تطبیق مشاغل معترض هستند. سهام شرکت پترشیمی اروند متعلق به هلدینگ خلیج فارس است و کارگران این واحد می‌گویند که حق تخصص باید همانند سایر شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس، مانندِ پتروشیمی تندگویان، در پتروشیمی اروند هم اجرایی شود. 

«حسن نشان‌زاده» مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند، در پاسخ به این پرسش که چرا قصد دارید، با پیمانکاران خود قرارداد حجمی منعقد کنید، گفت: تمام پتروشیمی‌ها قرارداد حجمی منعقد می‌کنند و در اروند هم همین کار را انجام می‌دهیم؛ اما نه مزایای مزدی یک کارگر را قطع کرده‌ایم و نه کسی را اخراج کرده‌‌ایم.

 مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند، ادامه داد: در کل به غیر از قراردادحجمی، قرارداد دیگری نداریم و کارمان را اینگونه پیش می‌بریم. 

وی افزود: در همین واحد تعمیرات پتروشیمی اروند، 670 کارگر داریم که زیر نظر پیمانکار کار می‌کنند؛ آنهم با قرارداد حجمی. واگذاری کار به پیمانکار هم اینگونه است که یک مناقصه برگزار می‌کنیم و عملیات تعمیر و نگهداری را برای 2 سال به صورت حجمی به این پیمانکار واگذار می‌کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه قرارداد حجمی حتی در هنگام تغییر پیمانکار موجب بیکاری یک کارگر نشده است، گفت: هرگاه که پیمانکار تغییر کرد همین نیروها با پیمانکار بعدی شروع به کار می‌کنند؛ بنابراین نگرانی از بیکاری و موارد دیگر به دنبال انعقاد قراردادهای حجمی بی‌مورد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز