خبرگزاری کار ایران

اعتراض چندهفته‌ای کارگران نیشکر هفت تپه پایان یافت/ کارفرما با خواسته‌های کارگران موافقت کرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۷۶

در پی موافقت کارفرما با برخی از خواسته‌های کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، اعتصاب چند هفته‌ای کارگران پایان یافت.

برخی منابع کارگری در شهرستان شوش به خبرنگار ایلنا گفتند: عصر امروز (سه‌شنبه ۱۲ آذرماه) به دنبال مذاکرات صنفی کارگران که دیروز دوشنبه در محل فرمانداری با حضور اعضای شورای تامین شهرستان شوش انجام شد، اعتراض صنفی کارگران نیشکر هفت‌تپه پس از گذشت چند هفته پایان یافت و کارگران به سر کار خود برگشتند.

از قرار معلوم در پی جلسه‌ای بین نمایندگان کارگری هفت‌تپه با اعضای شورای تامین و کارفرما در شوش برگزار شد، کارفرما با برخی از خواسته‌های کارگران موافقت کرد.

بر این اساس، مقرر شد که کارفرما حقوق مهر ماه سال جاری راتا ۲۰ روز دیگر پرداخت کند.

همچنین اعضای حاضر در جلسه مصوب کردند کارفرما لباس کار مورد نیاز کارگران را خریداری کرده و از هفته آینده به تدریج آنها را در بین کارگران توزیع کند.

همچنین مقرر شد مطالبات بازنشستگان طی سه قسط تا پایان سال پرداخت شود. در عین حال در مورد سایر مزایای قانونی که خواسته کارگران است طبق دستورالعمل و مصوبات قانون کار به کارگران پرداخت شود.

کارگران در ادامه گفتند: بر اساس این مصوبه؛ کارفرما همچنین در مورد پرداخت حق غذا مکلف به بررسی آن شده است.

در بخش دیگری از این مصوبه علاوه بر آنکه تاکید شده حضور کارگران از تاریخ ۱۱ آذر ما جاری در محل کارشان الزامی است و در صورت عدم حضور غیبت غیرموجه محسوب و اقدامات قانونی در مورد آن شخص اعمال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز