خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی مطرح کرد؛

ضرورت تعیین نماینده ویژه دولت برای پیگیری مشکلات آذرآب/ مشکلات واحدهای همانند هپکو آذر آب نتیجه سوءمدیریت است

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۹۰

استاندار مرکزی گفت: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم یک نماینده ویژه برای پیگیری امور شرکت آذرآب اراک مشخص شود تا مشکلات آن را در هیات دولت مطرح کند.

به گزارش ایلنا، سیدعلی آقازاده صبح امروز (دوشنبه 29 مهر ماه) در جریان سفر یک روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مرکزی، در جلسه راهبری و مدیریت ستاد اقتصاد مقاومتی استان در اراک، اظهار داشت: علی‌رغم مشکلات به وجود آمده در دو شرکت هپکو و آذرآب در دو ماه اخیر شاخص اقتصادی استان بهتر از سال گذشته است.

استاندار مرکزی گفت: نرخ بیکاری در تابستان سال جاری ۸.۳ درصد است و ششمین استان کشور هستیم و در بهار امسال نرخ بیکاری ۸.۴ درصد بوده است.

آقازاده افزود: در شش ماهه سال ۹۸ نرخ بیکاری استان ۸.۳۵ درصد بوده و بیش از یک درصد از سال گذشته کمتر بوده است.

وی اظهار کرد: از نظر فضای کسب و کار بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس، استان مرکزی در رتبه ۱۳ کشور قرار داشت اما امروز استان در فضای کسب و کار ششم است که به همت کارگران، کارآفرینان و... ایجاد شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: در سال گذشته سهم تسهیلات رونق تولید استان یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بود، اما در پایان سال گذشته به یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید که با افزایش ۳۰ درصدی همراه بود.

آقازاده گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت شده در شش ماه بعد ممکن است سهم تسهیلات استان به دو هزار میلیارد تومان برسد.

وی تاکید کرد: تا روز گذشته ۶۰۳ میلیون دلار حجم صادرات غیرنفتی استان  بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش سه درصدی همراه بوده است.

آقازاده اظهار کرد: سال گذشته حجم صادرات غیر نفتی استان از مرز یک میلیارد دلار گذشت و امسال علی رغم تحریم‌ها و محدودیت‌ها امیدواریم بالاتر از سقف تعیین شده صادرات داشته باشیم.

وی گفت: شرایط هپکو را ۳۱ شهریور ماه مدیریت کردیم و باید حقوق معوق کارگران را پرداخت کنیم و برای شرکت آذر آب تا پایان شهریور ماه ۱.۵ ماه از نظر پرداخت حقوق عقب هستیم.

آقازاده با بیان اینکه شرکت هپکو و آذرآب از نظر ماهیتی متفاوت هستند، افزود: متاسفانه در شش ماه نخست امسال در شرکت آذرآب با وجود ۶۰۰ پرسنل، یک هزار و ۲۹۰ تن تولید صورت گرفت یعنی متوسط تولید در این شرکت ۲۰۰ تن بوده است با اینکه می‌تواند تا ۲۰ هزار تن در سال تولید داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر آذرآب ۳۰ هزار تن سفارش دارد که با مدیریت و اتحاد درون سازمانی کارگران، کارفرمایان باید به حجم تولید مناسب در سال دست پیدا کند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: دولت برای حل مشکلات این دو شرکت بزرگ در کنار کارگران است و از آنها حمایت می‌کند.

مشکلات واحدهای همانند هپکو آذر آب نتیجه سوءمدیریت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با وجود تنگناها و مشکلات اقتصادی وضعیت فضای کسب و کار در این استان مطلوب است.

"محمدتقی آبایی هزاوه" افزود: چند واحد صنعتی استان از جمله هپکو و آذرآب با مشکلاتی همراه هستند که مشکلات این واحدها به واسطه سوءمدیریت‌ها پیش آمده و این واحدها نگین استان مرکزی، کشور و حتی خاورمیانه هستند.

وی تاکید کرد: حل مشکلات کارگری این واحدها به صورت شبانه‌روزی و با جدیت ادامه دارد و امید است در آینده نزدیک از این مشکلات گره‌گشایی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در ۶ ماهه امسال تعداد حقوق معوق کارگران استان مرکزی نسبت به مدت مشابه قبل ۳۳ درصد کاهش یافته است.

آبایی هزاوه اظهار داشت: تا پایان شهریورماه امسال ۵۹ شرکت تولیدی و صنعتی این استان دارای حقوق معوق بودند اما این تعداد در حال حاضر به ۴۰ شرکت کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: در ۶ ماه نخست سال گذشته هفت هزار و ۱۳۶ کارگر این استان دارای حقوق معوق بودند اما این رقم در ۶ ماهه امسال به پنج هزار و ۳۵ کارگر کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: دادخواست‌های کارگری این استان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.

آبایی هزاوه تصریح کرد: فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۵۶ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۶۹۷ مورد کاهش یافته که همه نشان از بهبود فضای کسب و کار در استان مرکزی است.

مدیدکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: البته مشکلات زیادی در صنایع استان وجود دارد اما وضعیت نسبت به کشور مطلوب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز