خبرگزاری کار ایران

خبر بازداشت تعدادی از کارگران خدماتی شهرداری کوت عبدالله تایید شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۸۴۲

شهردار شهرداری کوت عبدالله، خبر بازداشت تعدادی از کارگران خدماتی این شهرداری را تایید کرد.

نواب حاجیان سعیدی (شهردار شهر کوت عبدالله) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با صحت خبر منتتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بازداشت تعدادی از کارگران خدماتی شهرداری این شهر اظهار کرد: با شکایت پیمانکاری حدودا ۱۳ نفر بازداشت شده‌اند که از میان آنها تعدادی کارگر خدماتی هستند.

او با بیان اینکه در روزهای گذشته تعدادی افراد برای آوردن فشار به شهرداری جلوی فعالیت کارگران خدمات شهری  شهر کوت عبدالله را گرفته و مانع از فعالیت آنها شده بودند، افزود: باتوجه به افزایش بیکاری؛ این افراد به دنبال استخدام در شهرداری هستند و طی سالهای گذشته با این روش تعداد حدودا هزار نفر جذب شهرداری کوت عبدالله  شده‌اند.

او گفت: شهرداری ظرفیت این همه نیروی کار را ندارد و این افراد با سنگ‌اندازی‌ها مانعِ انجام کار کارگران خدمات شهری می‌شوند.

به گفته وی، این افراد با تحریک کارگران واحد خدماتی مانعِ فعالیت روزانه آنها شده و در نتیجه می‌خواهند با  تجمیع زباله‌ها برای استخدام به شهرداری فشار وارد کنند. به همین دلیل پیمانکار که متعهد به جمع‌آوری زباله‌های شهری است از این افراد در مراجع قضایی شکایت کرده است.

سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۲۰ کارگر در استخدام این شرکت پیمانکاری است، در خصوص پرونده شکایت کارگران از سوی پیمانکار در مراجع قضایی، اظهار داشت: این موضوع از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری است اما از وضعیت کارگران که و اینکه آیا هنوز در بازداشت هستند یا نه، بی‌خبرم.

شهردار کوت عبدالله در بخش پایانی سخنان خود در خصوص وضعیت مطالبات کارگران شهرداری کوت عبدااله گفت: اخیرا دستمزد و بیمه مرداد ماه کارگران پرداخت شده با این حال به نسبت سایر کارگران در سایر مناطق شهری استان در وضعیت بهتری قرار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز