خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی پرستاری مطرح کرد؛

حضور نمایندگان پرستاری در هیئت‌های پزشکی قانونی یک مطالبه مهم است

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۵۵۶

یکی از مطالبات صنفی پرستاران حضور متخصصان و کارشناسان پرستاری در پزشکی قانونی است. آنها معتقدند که پرستاری در تعریف تشکیلاتی قوه‌ قضاییه جایگاهی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امین شاطریان (عضو هیئت مدیره نظام پرستاری قم) یکی از مهم‌ترین مطالبات پرستاران و کادر بالین را حضور نمایندگان و متخصصان پرستاری در هیئت‌های پزشکی قانونی دانست.

به گفته این فعال صنفی پرستار؛ ۸ درصد دیه یک پرونده یک میلیارد و چند صد میلیونی به همکار پرستاری که تاییدکننده استفاده صحیح داروی پرخطر پرستار دیگر بود، تعلق گرفته بود. در عین حال نفری حدود ۳۳ درصد دیه پرونده یک فوتی با اتهام عدم اثبات استریل بودن پگ LP به مترون و سرپرستار بازنشسته و مسئول CSR بیمارستان تعلق گرفته بود.

طبق اظهارات شاطریان؛ این پرستاران بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای بودند. این نوع بیمه مسئولیت افراد در برابر اشخاص ثالث در ارتباط با مشاغل است. این نوع بیمه دارای انواع مختلفی همچون بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، بیمه مسئولیت پزشکان و... است.

او می‌گوید: متاسفانه احساس نداشتن حامی قضایی در فرایند دادگاه‌ها پرستاران را بی‌انگیزه کرده است. وقتی صنف خاصی در پزشکی قانونی حضور دارد که می‌تواند موجب صدور آرای جانبدارانه به نفع پزشکان و به ضرر پرستاران و بهیاران شود. پرسشی که برای همکاران پیش آمده بود این بود که چرا با وجود رعایت تمام استانداردهای حرفه‌ای باز هم اتهامات سنگینی به گروه پرستاری تعلق می گیرد؟

وی تصریح کرد: چرا در هیئت‌های ۳ یا ۵ نفره یا ۷ نفره پزشکی قانونی، جایگاه کارشناسان پرستاری قانونی تعریف تشکیلاتی قوه قضاییه‌ای ندارد؟ مگر علم پرستاری هنوز این قدر تخصصی نشده که کارشناس پرستاری قانونی داشته باشد؟ باید معاونت پرستاری و نظام پرستاری این مسئله را پیگیری کنند تا پرستاران این گونه در دادگاه‌ها تنها و بدون نظر کارشناسی پرستاری قانونی نباشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز