خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دهک‌های پایین جامعه صورت خود را با سیلی سرخ نگاه می‌دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۵۴۲

ولی الله قادری: همان اندک قدرت خریدی که مردم داشتند، با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بین رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله قادری (دبیر اجرایی خانه کارگر بیرجند) با انتقاد از ناتوانی در کنترل قیمت‌ها گفت: فقر نسبی، فقر مطلق و فلاکت از درجه‌های متعدد فقر است که ناشی از مشکلات اقتصادی کشور است. باید تاسف خورد که بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر مطلق قرار دارند. فقر مطلق یک سوم جامعه زنگ خطری است که برای مدیریت کشور به صدا درآمده و باید نگران روزی باشیم که تحمل فقر سخت شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر بیرجند با انتقاد از بازی‌هایی که با کلمات برای نادیده گرفتن واقعیت‌ها صورت می‌گیرد، گفت: آقایان از کلمات کم برخوردار، مستضعف و نیازمند استفاده می‌کنند، در صورتی که مفهوم همه این کلمات فقرو نداری و درآمد ناچیز بخش قابل توجهی از جامعه است که در شرایط سختی زندگی می‌کنند. 

وی با تاکید بر اینکه بازی با کلمات مشکل اقشار ضعیف جامعه و سفره‌های خالی را حل نمی‌کند، گفت: در قالب تعاملات جهانی می‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم، اما تا زمانی که به جای تعامل از سیاست تقابل استفاده می‌کنیم، باید انتظار روزهای بدتر از این را داشته باشیم، زیرا تحریم‌ها شدت می‌گیرد و برای آنکه بتوانیم از ظرفیت‌های جهانی استفاده کنیم؛ باید هزینه‌های سنگینی بپردازیم. 

وی خطاب به مسئولان گفت: بهتر است سری به خانه دهک‌های پایین جامعه بزنید تا ببینید با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند، به همین دلیل برای این مردم سخن گفتن از مقاومت جذابیت زیادی ندارد. 

قادری گفت: همان اندک قدرت خریدی که مردم داشتند، با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بین رفت و اگر این روند کنترل نشود، باید منتظر تورم ۷۰ درصدی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز