خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اجازه نمی‌دهیم تجمعات کارگران و بازنشستگان را سیاسی تعبیر کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۰۳۵

علی قیاسی گفت: بارها بر این نکته تاکید کردیم که به هیچ فرد، گروه و جناحی اجازه نمی‌دهیم تجمعات کارگران و بازنشستگان را سیاسی تعبیر کنند تا از آن علیه نظام سوءاستفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی قیاسی (دبیر اجرایی خانه کارگر اراک) با اشاره به مشکلاتی که کارگران و بازنشستگان از آن رنج می‌برند، گفت: بزرگترین و جدی‌ترین مشکل کنونی کشور، گرانی و تورم افسارگسیخته‌ای است که مدیریت آن از دست دولت خارج شده است. 

این فعال کارگری با اعلام اینکه جامعه کارگری و بازنشستگان کشور سال‌هاست مطالبات خود را از طریق مذاکره و رایزنی پیگیری کرده‌اند، گفت: معمولا هنگامی که از طریق مذاکره نتوانیم مطالبات بر حق خود را پیگیری و اجرایی کنیم، ناچار می‌شویم جلسات جدی‌تری را در تجمعات برگزار کنیم و در قالب اجتماع سازمان یافته، خواسته‌های خود را به گوش مسئولان برسانیم. 

وی تجمع و بیان مطالبات را حق قانونی مصرح در قانون اساسی دانست و گفت: هرگاه که با مشکلی روبرو باشیم و بخواهیم صدای خود را به گوش مسئولان برسانیم، در مقابل ادارات و نهادهای مرتبط جمع می‌شویم و خواسته‌های خود را مطرح می‌کنیم. 

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک برگزاری تجمع و اعتراض را حق مسلم تمامی تشکل‌ها و گروه‌ها دانست و گفت: تاکنون بارها مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه و بسیاری از مسئولان برگزاری تجمع و اعتراض را حق مسلم همگانی دانسته‌اند، اما مهم آن است که این تجمع‌ها در راستای مطالبات بر حق باشد که خوشبختانه تاکنون جامعه کارگری هرگز زیاده خواهی نداشته و خارج از مطالبات قانونی اقدامی نکرده است. 

وی با ابراز تاسف از اینکه عده‌ای به تجمعات صنفی و مطالبات بر حق کارگران و بازنشستگان رنگ و بوی سیاسی داده‌اند، گفت: هرگز نمی‌خواهیم صنفی بودن تجمعات و اعتراض‌های مسالمت‌آمیز را سیاسی کنند، رویکردی که متاسفانه از سوی مخالفان و منتقدان صورت می‌گیرد و سعی می‌کنند اعتراض‌های در چهارچوب نظام را سیاسی کنند. 

قیاسی با اشاره به تجمعی که برای اجرایی شدن مصوبات مجلس به نفع سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است، گفت: سال گذشته در قالب لایحه بودجه می‌بایست ۸۹ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا سازمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اجرایی کند، اما متاسفانه دولت در این زمینه کوتاهی کرده بود، بنابراین تجمعی مسالمت‌آمیز مقابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم که نتیجه آن پرداخت این مبلغ به سازمان تامین اجتماعی و اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان بود. 

وی با اعلام اینکه تجمع برای حق خواهی با رویکرد صنفی است، گفت: بارها بر این نکته تاکید کردیم و به هیچ فرد، گروه و جناحی اجازه نمی‌دهیم تجمعات کارگران و بازنشستگان را سیاسی تعبیر کنند تا از آن علیه نظام سوءاستفاده شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک با اعلام اینکه نداشتن نمایندگان کارگری در مجلس شورای اسلامی به زیان جامعه کارگری تمام شده است، گفت: اگر نمایندگان دلسوز جامعه کارگری در مجلس حضور داشتند، نیازی به تجمع نداشتیم، زیرا آنان وزیر یا مدیر مربوطه را به مجلس احضار می‌کردند و با ابزار نمایندگی مجلس، مطالبات پیگیری می‌شد، اما چون نماینده کارگری که با مسائل و مشکلات کارگران و بازنشستگان آگاهی داشته باشد، در مجلس نبود و نیست، ناچار شدیم تجمع برگذار کنیم. 

وی با یادآوری اینکه در گذشته نیز همزمان با حضور علیرضا محجوب در کمیسیون اجتماعی و ریاست فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تجمعاتی را مقابل مجلس برگزار می‌کردیم، گفت: به دلیل آن که نمایندگان حامی کارگر در مجلس کم و انگشت‌شمار هستند، ناچار برای حمایت از نمایندگان کارگری تجمع می‌کنیم تا قدرت چانه زنی نمایندگان کارگری در مجلس را بالا ببریم. 

قیاسی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در مجلس دوازدهم تعداد زیادی نماینده کارگری داشته باشیم، گفت: اکنون باید برنامه‌ریزی کنیم تا افرادی دلسوز از جامعه کارگری در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشند تا از این تریبون برای پیگیری مطالبات خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز