خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام:

کارگران در زمان تحریم‌ها سپر بلای کشور شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۶۷۶

مراسم تجدید میثاق جامعه کار و تلاش کشور با آرمان‌های امام خمینی(ره) در محل مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور جمعی از کارگران و فعالان تشکل‌های کارگری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تجدید میثاق جامعه کار و تلاش کشور با آرمان‌های امام خمینی(ره) روز دوشنبه پنجم اردیبهشت در محل مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور جمعی از کارگران و فعالان تشکل‌های کارگری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الله عبدالملکی (وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با یادآوری تولید به‌عنوان یکی از شئون حیات طیبه انسانی گفت: مهمترین عامل تولید نیروی کار است. شهید محمدباقر صدر در کتاب خود می‌گوید عامل تولید فقط کار است و سرمایه نیز جز کار متراکم نیست.

وی با اشاره به اینکه "در انقلاب اسلامی نیز جامعه کارگری پای ثابت تمام موفقیت‌های انقلاب اسلامی بودند. هرجا قیام و جمعی بود برای انتقال پیام امام، کارگران بودند" گفت: در کمتر بیانیه‌ی امام و اعلامیه ایشان بود که اسمی از کارگران و مستضعفان نباشد. پس از انقلاب نیز عملا کارگرانی چون شهید برونسی جنگ را اداره کردند.

عبدالملکی ادامه داد: در دوره سازندگی پس از جنگ باز هم بار اصلی روی دوش جامعه کارگری است. عنصر کار و کارگر چنان مهم است که امام راحل کار را از جنس نور ارزیابی می‌کنند‌ و آنان را عامل آبادی معرفی می‌کنند. در دوره معاصر نیز در بحث اقتصاد مقاومتی، جامعه چند میلیونی کارگران در مقابل فشار تحریم‌ها مقاومت می‌کنند. جریانی که خود را در برابر تحریم‌ها سپر کرد، قطعا جامعه کارگری بود.

وزیر کار دولت سیزدهم با تاکید بر اهمیت کارگران در دولت ابراهیم رئیسی گفت: رییس جمهور محترم در بسیاری از فضاهای کارگری حضور پیدا کردند که حتی قبل از این وزرا نیز در آن محل‌ها حضور پیدا نمی‌کردند.

وزیر کابینه ابراهیم رئیسی اضافه کرد: بخش کار ستادی اقتصاد کشور این است که به کارگران به عنوان ستون‌های اقتصادی خدمت کند. دولت متعهد به خدمت همزمان به وضعیت کسب و کار و همچنین بهبود وضع جامعه کارگری است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اخیر دولت برای بهبود شرایط معیشتی گفت: در شورای عالی کار که تشکیل شد، دولت مصمم شد تصمیماتی بگیرد که مورد تایید این شورای عالی باشد و به این ترتیب، این جریان تولید باشد که طراحی‌های نهایی را در بحث تولید انجام دهد.

وزیر کار افزود: در مرحله اول دولت برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران و طرح مسکن ملی با همکاری وزارت راه و شهرسازی اقداماتی انجام داد که این اقدامات همچنان با قوت ادامه دارد. ما در مراحل بعدی نیز بحث بهبود شرایط حقوقی کارگران را با قوت دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز