خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران تعدیل شده شهرداری منطقه دو نیشابور برای بازگشت به کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۵۹۵

شماری از کارگران تعدیل شده بخش خدمات شهرداری منطقه دو نیشابور به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران تعدیل شده بخش خدمات شهرداری منطقه دو نیشابور صبح امروز (سی‌ام فروردین ماه) به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود اعتراض کردند.

یکی از این کارگران در خصوص دلایل اعتراض خود و سایر همکارانش گفت: ۹۶ کارگر پیمانکاری بخش خدمات شهرداری منطقه دو نیشابور با سوابق بالای کاری هستیم که از ابتدای سال جاری بعد از خروج پیمانکار از شهرداری از ورودمان به محل کارمان جلوگیری شده و بیکار شده‌ایم.

او گفت: وضعیت پیش آمده در حالی ادامه دارد که با اتمام قرارداد پیمانکار، مسئولان برای بازگشت به کار کارگران وعده عقد قرارداد با پیمانکار جدید را دادند. اخیرا هم یک پیمانکار جدید در بخش خدمات شروع به کار کرده اما حاضر نیست کارگران بلاتکلیف را به کار سابق‌شان برگرداند. در عین حال با اطلاع‌رسانی رسانه‌ای برخی مسئولان شهری، قرار شد تا پایان فروردین ماه کارگران تعدیلی را به کار بازگردانند اما انتشار این اخبار تا این لحظه فقط در حد حرف باقی مانده است.

این کارگر بیکار شده شهرداری نیشابور به نیابت از همکاران خود تصریح کرد: از سال‌ها قبل تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری به عنوان کارگر واحد خدمات (برای رفت و روب شهر) مشغول به کار بوده‌ایم اما از زمان خاتمه قرارداد آخرین پیمانکار (شرکت سبز زیور)، از پایان اسفند سال گذشته وضعیت شغلی مشخصی نداریم و هنوز نتوانسته‌ایم دو تا سه سال مطالبات سنواتی خود را از پیمانکار دریافت کنیم.

به نقل از یکی دیگر از کارگران گفته می‌شود که در حال حاضر شهرداری با این بهانه که کارگران پیمانکاری هیچ رابطه کاری با شهرداری ندارند، موضوع اخراج کارگران را پیگیری نمی‌کند. این در حالی است که پیمانکار قبلی بعد از خروج برای پرداخت طلب سنواتی کارگران به شهرداری اجازه داده که طلب کارگران را از باقی مانده طلب شرکت از شهرداری بپردازد. اما شهرداری در پاسخ به کارگران وعده پرداخت طلب سنواتی کارگران را حداقل تا ۴ ماه دیگر می‌دهد.

این کارگر تعدیلی شهرداری منطقه دو شهرداری نیشابور همچنین گفت: شرایط فوق باعث نگرانی و برهم خوردن آرامش ما شده است. به همین دلیل از مسئولان شهرستانی و استانی درخواست داریم برای بازگشت به کار ما اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز