خبرگزاری کار ایران

نامه کارگران معدن زغالسنگ گلندرود به مدیرعامل تهیه و تولید/ به مشکلاتمان رسیدگی کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۱۳۱

کارگران معدن زغالسنگ گلندرود در ادامه مشکلاتشان برای عقد قرارداد با پیمانکار طی نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، خواستار پیگیری وضعیت شغلی خود شدند.

به گزارش ایلنا، در این نامه که به امضای بیش از ۲۰ نفر از مجموع ۳۰ کارگر معدن زغالسنگ گلندرود در استان مازندران رسیده، خطاب به «امیر علی‌طاهرزاده» آمده است: ما کارگران معدن زغال سنگ گلندرود هستیم که از بدو شروع بکار (۱۳۹۳) به واسطه یک شرکت تامین نیرو طرف قرارداد با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی مشغول بکار هستیم.

نویسندگان این نامه همچنین با یادآوری اینکه مجتمع زغال سنگ گلندرود از تاریخ یکم آذر ماه ۱۴۰۰ با عقد قرارداد با پیمانکار بخش خصوصی کارگاه و همه کارگران را به بخش خصوصی واگذار کرده است، افزوده‌اند: کارگران هیچ مشکلی از واگذاری استخراج معدن به یک شرکت پیمانکار خصوصی و کار با آن ندارند اما خواسته آن‌ها عقد قرارداد به واسطه یک شرکت تامین نیرو با شرکت تهیه تولید مواد معدنی همانند سالهای گذشته است.

کارگران با بیان اینکه در حال حاضر شرایط شغلی کارگران با فشار کارفرما برای عقد قرارداد با شرکت پیمانکار هر روز بیشتر می‌شود، افزودند: در ارتباط با رفع مشکلاتمان کارگران «معدن گلندرود» چندین بار هم به به صورت کتبی و شفاهی مشکلات ناشی از عقد قرارداد با پیمانکار را به اطلاع مسئولان از جمله استانداری، فرمانداری، اداره کار و حتی شورای محلی رسانده‌اند که در نتیجه جلسه فرمانداری که شورای محلی و تعدادی از کارگران حضور داشتند مقرر شده شرکت تهیه تولید مواد معدنی در صورت هر گونه جذب نیروی کار جدید از کارگران قدیمی استفاده کند. این در حالی است که پس از گذشته سه ماه از تاریخ این جلسه، اخیرا شرکت تهیه تولید بدون توجه به کارگران با سابقه، فراخوان جذب نیروی کارصادر کرده و هم اکنون تعداد ۱۵ کارگر در قالب یک شرکت تامین نیرو در حال طی مراحل ثبت‌نام هستند.

کارگران معدن زغالسنگ گلندرود در این نامه با بیان اینکه این اقدام مدیران معدن مغایر با اصول اخلاقی و شرعی است و مخالفت کارگران را در پی داشته است، در خاتمه گفتند: درست نیست بعداز گذشت ۸ سال از تلاش شبانه‌روزی کارگران که این واحد معدنی را با تمام امکانات خدماتی و رفاهی آماده بهره‌برداری کرده‌اند، ما کارگران قدیمی نادیده گرفته شویم. بنابراین درخواست ما از مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران این است که شرکت تهیه وتولید همانند سال‌های گذشته با کارگران به واسطه یک شرکت تامین نیرو قرارداد کار امضاء کند تا کارگران به امنیت شغلی برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز