خبرگزاری کار ایران

اعتراض جمعی از داروسازانِ کشور به وضعیت حقوق خود/ چرا انتخابات انجمن داروسازان برگزار نمی‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۳۴۵

جمعی از داروسازان کشور امروز (شنبه/ 27 فرودین) در اعتراض به وضعیت حقوق و دستمزد خود تجمع کردند.

جمعی از داروسازان در تماس با خبرنگار ایلنا، از تجمع اعتراضی امروز داروسازان کشور در برخی از استان‌ها در مقابل سازمان غذا و دارو خبر دادند. 

این داروسازان نسبت به حقوق‌های تعیین شده توسط انجمن داروسازان معترض هستند. به گفته‌ی آن‌ها؛ طی چند سال گذشته وضعیت معیشتی داروسازان تضعیف شده است و حقوق‌های پرداخت شده در شأن پزشکان داروساز نیست. 

آن‌ها می‌گویند: داروسازان از رتبه‌های برتر کنکور و نخبگان کشور هستند اما آنطور که باید و شایسته است حقوق دریافت نمی‌کنند. 

به گفته‌ی این پزشکان؛ وضعیتِ بد درآمدی و سرخوردگیِ داروسازان از کار و ناامیدی از آینده‌ی شغلی، مهاجرت این گروه را طی سالهای اخیر تشدید کرده است. 

آن‌ها همچنین می‌گویند: بیش از ۱۶ ماه است که به بهانه‌های واهی انتخابات انجمن داروسازان برگزار نمی‌شود. اعضای فعلی انجمن داروسازان با رای ۵درصد از داروسازان انتخاب شده‌اند و ما خواهان برگزاری انتخابات مجدد برای تعیین اعضای جدید هستیم. 

این داروسازان نسبت به عملکرد انجمن داروسازان انتقاد دارند و می‌گویند: این انجمن در تعیین حقوق داروسازان کشور به منافعِ داروخانه‌داران توجه می‌کند و توجهی به معیشتِ داروسازان ندارد. 

به گفته‌ی داروسازانِ معترض؛ افزایشِ حقوق آن‌ها بار مالی به دولت و مردم تحمیل نمی‌کند و صرفا باید از سود نجومیِ صاحبانِ داروخانه به حقوق داروسازان اضافه شود تا از مهاجرت نخبگان جلوگیری شود و داروسازان خدمات بهتر و با کیفیت‌تری در داروخانه‌ها به مردم ارائه دهند و انگیزه‌ی بیشتری برای کار داشته باشند. 

این داروسازان از سازمان غذ و دارو می‌خواهند که با حضور داروسازان و کارِ کارشناسی، حقوق داروسازان را عادلانه تعیین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز