خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی شغلی کارگران فضای سبز نفت آقاجری ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۵۱۴

پس از گذشت بیش از سه ماه از بلاتکلیفی شغلی نزدیک به ۶۳ کارگر فضای سبز شرکت نفت آقاجری، هنوز وضعیت این کارگران مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از «کارگران فضای سبز نفت آقاجری» خواستار مشخص شدند وضعیت شغلی خود شدند.

این کارگران که از آذر ماه سال ۱۴۰۰ در مخالفت با کارفرما برای عقد قرارداد با پیمانکار در بلاتکلیفی به سر می‌برند، گفتند: بعد از چندین دوره اعتراضات صنفی کارفرما اخیرا ما را به صورت روزمزدی و موقتی به کار گرفته است.

یکی از کارگران در تشریح مشکلات خود و همکارانش به ایلنا گفت: ما ۶۳ کارگر بدون قرارداد شرکت نفت آقاجری هستیم که از سال ۸۶ در مجموعه فضای سبز این مجموعه مشغول بکاریم تا اینکه از آذر ماه سال گذشته کارفرما به یکباره تصمیم گرفت به جای عقد قرارداد مستقیم با کارگران، مسئولیت شغلی ما را به یک شرکت پیمانکار بسپارد. با ادامه این وضعیت همه کارگرانی که با امضای قرارداد جدید با پیمانکار مخالف بودند از سوی کارفرما امکان ادامه کار پیدا نکردند.

او گفت: پافشاری شرکت نفت آقاجری برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران باعث شد چندین بار اعتراض صنفی برگزار کنیم. در نهایت کارفرما تصمیم گرفت تا مشخص شدن وضعیت شغلی‌مان، ما را موقتا به عنوان کارگر روزمزدی در مجموعه نفت آقاجری بکار گیرد.

طبق اظهارات وی، هیچ یک از کارگران فضای سبز در طول زمان فعالیت قرارداد کاری با شرکت نداشته‌است. بر همین اساس دستمزد، بیمه و سایر مزایایی که به کارگران پرداخت شده، ناقص بوده است.

او گفت: در ماه‌های پایانی سال گذشته شرکت نفت آقاجری تصمیم به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران قراردادی و ثبت اسامی آنها در سامانه ساپنا گرفت اما کارگران فضای سبز نادیده گرفته شدند.

به گفته وی؛ اگر اسامی ما وارد سامانه ساپنا شود، از بسیاری از مزایای شغلی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، بهرمند می‌شویم.

این کارگر همچنین گفت: هرچند از سوی مدیران شرکت نفت برای مشخص شدن وضعیت شغلی‌مان وعده‌هایی داده شده اما طولانی شدن شرایط بلاتکلیفی، باعث نگرانی ما شده است. به همین دلیل از مسئولان درخواست داریم با عقد قرارداد مستقیم ما را از بلاتکلیفی نجات دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز