خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی در ساخت پروژه قطار شهری اهواز/ ۴سال است منتظر آغاز به‌کار دوباره پروژه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۲۲۸

پروژه ساخت قطار شهری اهواز با ۱۱۳ کارگر نگهبان همچنان بلاتکلیف مانده است.

منابع کارگری در اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا، از ادامه بلاتکلیفی پروژه ساخت قطار شهری اهواز با ۱۱۳ کارگر خبر دادند.

این کارگران گفتند: با توقف فعالیت پروژه ساخت قطار شهری اهواز، از ماه‌های پایانی سال ۹۷ تاکنون، ۵۰۰ کارگر به مرور بیکار شدند و مدیران وقت پروژه که باید برای نجات این کارگاه و کارگران به فکر تامین منابع لازم می‌بودند، اقدامی نکردند.

به گفته کارگران، وضعیت پیش آمده در حالی ادامه دارد که در حال حاضر حدودا ۱۱۳ کارگر نگهبان در این واحد باقی مانده‌اند که از این تعداد فقط سه نفر کارگر تاسیسات هستند و همگی در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

یکی از کارگران نگهبان با بیان اینکه مسئولیت ساخت قطار شهری اهواز از سال ۹۱ برعهده شرکت پیمانکاری «کیسون» (مجری پروژه) سپرده شده است، به ایلنا گفت: طی سال‌ها فعالیت با شرکت پیمانکار به دلیل تامین نشدن منابع مالی، کارگران برای وصول مطالبات مزدی خود مرتب دست به اعتراض می‌زدند تا جایی که بعد از توقف پروژه در روزهای پایانی سال ۹۷، کارگران به مرور از سوی مدیران و مسئولان فراموش شدند و معوقات مزدی آنها هم‌اکنون به ۱۴ تا ۱۵ ماه رسیده است.

طبق اظهارات این کارگر؛ هر یک از کارگران نگهبان براساس سوابق کار مبالغی بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون از کارفرما طلبکارند. این درحالی‌ست که چندین سال است آن‌ها علارغم داشتن طلب مالی از شرکت برای تامین حداقل مایحتاج روزانه خانواده‌های خود دچار مشکل هستند.

او گفت: طی چند سال گذشته برای تعیین تکلیف وضعیت شغلی و مطالباتمان چندین تجمع اعتراضی برپا کرده‌ایم که در نتیجه آن برخی مسئولان وعده رسیدگی به وضعیت کارگران باقیمانده قطار شهری را دادند اما هنوز نه فعالیت کارگاه آغاز شده و نه مطالبات مزدی کارگران پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه رسیدگی به پرونده پروژه قطار شهری اهواز در دست نهاد قضایی است و همه منتظر تعیین تکلیف آن هستند، افزود: کارگران با همراهی اهالی اهواز خواستار آن هستند که هرچه سریعتر تکلیف این پروژه مشخص شود تا از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند.

این کارگر پروژه قطار شهری اهواز با بیان اینکه امیدوار است در سال ۱۴۰۱ به همت مسئولان استانی، مشکلات این پروژه و کارگرانش مرتفع شود، در ادامه گفت: در حال حاضر علاوه بر معوقات مزدی، موضوع تعیین تکلیف پروژه قطار شهری و ۱۱۳ کارگر با سوابق ۹ تا ۱۰ سال هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز