خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران ایثارگر شهرداری نیشابور/ خبری از اجرای طرح تبدیل وضعیت شغلی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۸۴۱

منابع کارگری در شهرداری نیشابور از تداوم بلاتکلیفی تبدیل وضعیت کارگران و نیروهای ایثارگران این نهاد خدماتی خبر دادند.

برخی از نیروهای شرکتی ایثارگر شاغل در شهرداری نیشابور در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: از اجرای طرح تبدیل وضعیت شغلی و استخدامی نیروهای شرکتی ایثارگر در شهرداری نیشابور خبری نیست. در آخرین پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، برخی مسئولان استانی ضمن دادن وعده پیگیری خواسته‌هایمان، مدعی‌اند موضوع مشکلاتمان را به شهرداری انتقال داده‌اند اما تبدیل وضعیت کارگران ایثارگر با بی‌توجهی شهرداری همچنان مسکوت مانده است.

به گفته آن‌ها؛ طرح تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در نهادهای دولتی و عمومی، نص صریح قانون است؛ براساس بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰، همه ایثارگران نهادها باید تا قبل از پایان سال، تبدیل وضیت شده و رسمی شوند.

طبق اظهارات آن‌ها؛ حدود ۹۷ نفر در شهرداری نیشابور مشمول طرح تبدیل وضعیت ایثارگران هستند. علارغم اینکه کارگران شرکتی مشمول این طرح، مدارک و اسناد مورد نیاز خود را حدود سه ماه پیش به شهرداری ارائه کرده‌اند اما شهرداری در انجام این کار تعلل می‌کند.

کارگران با بیان اینکه برخی مسئولان شهرداری پیش از آغاز سال ۱۴۰۱ در پاسخ به پیگیری برخی از کارگران ایثارگر شرکتی می‌گفتند که شرایط تبدیل وضعیت با این قانون را (تا زمانی که با پیمانکار قرارداد دارید) ندارید بنابراین باید تا پایان قرارداد با پیمانکار صبر کنید این در حالیست که بعد از اتمام قرارداد هم خبری از استخدام نیروهای ایثارگر شهرداری نشد و اخیرا نیز با پیمانکار جدید قرارداد امضاء کرده‌ایم.

این کارگران با بیان اینکه امیدواریم مسئولان تا پایان امسال، همه موانع را رفع کنند تا بدون مشکل و مانع، تبدیل وضعیت شویم، افزوند: ما کارگران چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز