خبرگزاری کار ایران

نارضایتی‌کارگران شهرداری اندیمشک از استخدام‌های بی‌ضابطه در شهرداری/ ۶ماه معوقه داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۶۰۶

کارگران مجموعه شهرداری اندیمشک با دریافت نکردن حدود شش ماه حقوق معوقه، از استخدام بی‌ضابطه و رعایت نشدن قوانین استخدامی از سوی برخی مسئولان شهری در دوره‌های مختلف انتقاد کردند.

تعدادی از کارگران شهرداری اندیمشک در تماس با خبرنگار ایلنا، از ادامه مشکلات خود خبر دادند. این کارگران که در حال حاضر حدود شش ماه حقوق معوقه طلبکارند، می‌گویند: جدا از بی‌توجهی شهرداری در پرداخت به موقع حقوق کارگران، آنچه طی چند سال گذشته باعث نارضایتی کارگران این شهرداری شده استخدام بی‌ضابطه و رعایت نشدن قوانین استخدامی از سوی شهرداری طی سالهای گذشته است که امیدواریم در سال جدید اصلاح شود.

آن‌ها با بیان اینکه مطالبات مزدی ما کارگران هشت ماه بود که شهردار با تامین منابع مالی یک ماه آن را به همراه عیدی قبل از سال جدید پرداخت کرد و بعد از ایام تعطیلات نیز یک ماه دیگر از مطالباتمان پرداخت شد، در ادامه گفتند: مشکل شهرداری اندیمشک نیروی کار مازاد آن است که متاسفانه شهرداری که توانایی پرداخت حقوق کارگران را ندارد در هر دوره، تعدادی نیروی کار جدید با سفارش برخی افراد در پست‌های مختلف جذب می‌کند.

این کارگران با بیان اینکه در مجموعه شهرداری اندیمشک با ۱۲۰ هزارنفر جمعیت حدودا ۷۰۰ کارگر مشغول کارند که تقریبا نیمی از این کارگران نیروی مازاد هستند، گفتند: زیبنده شهرداری نیست که در مقابل فرمایشات نامعقول برخی افراد در برخی نهادهای دولتی و غیردولتی برای استخدام آشناهای خود پاسخ مثبت دهد.

آن‌ها با تاکید بر اینکه متاسفانه نظارتی روی برخی رفتارهای مسئولان شهری و غیر شهری نیست و برخی از کسانی که برای مدیریت شهر در ادوار گذشته انتخاب شده‌اند صلاحیت لازم را برای مدیریت شهر نداشته‌اند، افزودند: شهرداری اندیمشک درآمد خوبی ندارد و از لحاظ مالی هم  برای پرداخت حقوق کارگران و کارکنان خود و هم هزینه‌های شهر مشکل دارد.

این کارگران در تشریح معوقات مزدی خود گفتند: در حال حاضر کارگران شهرداری اندیمشک حقوق ماه‌های مهر، آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۰ خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند، همینطورحق بیمه کارگران چندین ماه به تاخیر افتاده است.

آن‌ها در ادامه گفتند: از مجموع کارگران شاغل در شهرداری حدود ۱۵۰ نفر به عنوان مامور از سایر ارگانهای دولتی جذب شهرداری شده‌اند که در میان آنها شماری افراد دیده می‌شوند که هیچ وقت سر کار خود حاضر نمی‌شوند.

آن‌ها در خاتمه گفتند: درخواست ما نظارت بر عملکرد شهرداری و استخدام بی‌ضابطه نیروی کار آن است تا مشکلات معیشتی کارگران و مالی شهرداری بیشتر نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز