خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگرانِ «پتروشیمی چوار ایلام»/ چرا کارگر ساده با حداقل دستمزد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۴۰۶

کارگران روزمزد پتروشیمی ایلام در اعتراض به شرایط شغلی خود به استانداری مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (هفدهم فروردین) نیروهای روزمزد پتروشیمی چوار ایلام مقابل استانداری این استان تجمع کردند.

این نیروها که پانزده روز کار و پانزده روز مرخصی دارند؛ در ارتباط با دلایل اعتراض خود گفتند: ما حدود ششصد نفر هستیم که با شرایط خیلی سخت کار می‌کنیم در واقع با شرایط سه شیفت اما با قرارداد کارگر ساده! خواسته‌ی ما این است که تکلیف‌مان را روشن کنند و جزو چارت سازمانی پتروشیمی باشیم و حقوق و مزایای کامل بگیریم؛ در حال حاضر ما با حداقل حقوق و به سختی روزگار می‌گذرانیم؛ حتی عیدی و پاداش و سنوات نداریم.

یکی از این نیروها می‌گوید: قرار بود حدود سیصد نفر از  نفراتی که سال ۹۹ بیمه داشتد و تا آخر پروژه و تا مرحله راه‌اندازی در شرکت بودند، جذب شوند اما بعد از مرحله راه‌اندازی این وعده را فراموش کردند. حالا مدیران پتروشیمی می‌گویند تکلیف نیروها را روشن می‌کنیم و نیروهای باسابقه را جذب می‌کنیم اما استانداری مخالف است؛ امروز به استانداری مراجعه و با مسئولان آن صحبت کردیم گفتند ما هیچ مشکلی نداریم. هیچ کدام جواب روشنی به ما نمی‌دهند و نمی‌دانیم چرا.

او ادامه می‌دهد: چرا کارگر متخصص مکانیک باید به عنوان کارگر ساده قرارداد امضا کند و از مزایای مزدی محروم باشد؛ ما درخواست داریم تکلیف ما را روشن کنند اگر به ما نیاز دارند در اسرع وقت نسبت به جذب سازمانی ما اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز