خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران شهرداری سی سخت از عدم دریافت عیدی/ ۱۳ماه حقوق طلبکاریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۹۰۵

کارگران شهرداری سی سخت با ۱۳ماه حقوق معوقه از پرداخت نشدن عیدی پایان سال انتقاد کردند.

کارگران شهرداری سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد در تماس با خبرنگار ایلنا، از واریز نشدن عیدی پایان سال بعد از گذشت ۱۷ روز از سال جدید انتقاد کردند. به گفته این کارگران، پرداخت تنها دو ماه حقوق دو تا چهار میلیون تومانی مربوط به دی وبهمن ماه سال ۹۹ در آخرین روز‌های اسفند سال گذشته به حساب کارگرانی که ماه‌ها برای دریافت حقوق معوقه و عیدی لحظه شماری می‌کردند، عادلانه نیست.

این کارگران، خواستار دریافت عیدی پایان سال ۱۴۰۰ خود شدند و اعلام کردند: شهردار وعده کرده بود عیدی حدودا ۸۰ کارگر شاغل در مجموعه شهرداری سی سخت را بعداز تعطیلات رسمی نوروز با یک ماه حقوق معوقه دیگر بپردازد بنابراین انتظار داریم شهردار به وعدهای خود پایبند باشد.

در عین حال، این کارگران از تعلل شهرداری برای پرداخت ۱۳ماه حقوق معوقه خود انتقاد کردند؛ در این زمینه یکی از کارگران خدماتی شهرداری سی سخت گفت: شهرداری تقریبا هرچند ماه یکبار، یک ماه حقوق که آنهم مربوط به حقوق و دستمزد حداقلی سال ۹۹ می‌شود را به صورت علی‌الحساب بدون پرداخت اضافه کاری به حساب کارگران واریز می‌کند؛ این در حالیست که انتظار داریم شهرداری با کنار گذاشتن مطالبات قدیمی (که به یک ماه حقوق اسفند سال ۹۹ و۱۲ ماه حقوق سال جاری ۱۴۰۰ مربوط می‌شود) پرداخت مطالبات مزدی کارگران شهرداری بر اساس مصوبه مزدی سال ۱۴۰۱ باشد. بدین ترتیب وضعیت معیشتی کارگران این مجموعه تا حدودی بهبود پیدا می‌کند.

در عین حال یکی دیگر از کارگران شهرداری سی سخت به ایلنا گفت: دستمزد کارگر جزو «دیون ممتازه» است؛ به این معنا که حتی اگر کارفرمایی ورشکسته شود، اولویت وی باید پرداخت حقوق کارگران و بعد تامین سایر هزینه‌ها باشد. هر نوع تاخیر از نظر قانونی، شرعی و انسانی، مشکل‌دار است و مشمول مسئولیت کیفری خواهند بود.

به گفته وی؛ شهرداری سی سخت نه تنها آخر هر ماه حقوق کارگر را نمی‌پردازد، بلکه آخر سال نیز تن به تسویه حساب با کارگر نمی‌دهد و مزد امسال را به یک تا دو سال بعد می‌اندازد.

طبق اظهارات وی؛ در واقع رنج‌ها و آوارگی‌های ما کارگران شهر زلزله زده سی سخت تمامی ندارد ما کارگران حقوق نمی‌گیریم اما از روی ناچاری شبانه روز در حال کار کردن در کوچه خیابانهای شهر هستیم. برای وصول مطالباتمان به هرکجا که فکرش را بکنید، از سازمان دهداری‌ها وشهرداری‌ها گرفته تا سازمان مدیریت بحران کشور در عین حال نهادهای استانی و شهرستانی همانند استانداری و فرمانداری سر زده‌ایم و طومار مشکلاتمان را برایشان نوشته و گفته‌ایم اما هنوز اعتنایی به ما نشده است!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز