خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران شهرداری رودبار برای دریافت معوقات در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۷۷۱

کارگران شاغل در مجموعه شهرداری رودبار منتظر دریافت معوقات خود در سال جدید هستند.

تعدادی از کارگران شاغل در مجموعه شهرداری رودبار در استان گیلان به خبرنگار ایلنا گفتند: چند وقت است که منتظر پرداخت برخی مطالبات عقب افتاده از سوی شهرداری هستیم تا مطالباتمان به‌روز و تسویه شود.

این کارگران که مدعی‌اند برخی مطالبات معوقه قدیمی خود را هنوز دریافت نکرده‌اند و مشکلاتی نیز در زمینه دریافت حق سنوات وبیمه اجتماعی خود دارند، درباره مطالبات مزدی خود گفتند: خوشبختانه در زمینه دریافت حقوق ماهانه جاری (از بدو ورود شهردار جدید) هیچ مشکلی وجود ندارد و به موقع پرداخت می‌شود اما معوقات ما مربوط به چهار ماه حقوق ماه‌های فروردین تا مرداد ماه سال گذشته (در زمان مسئولیت شهردار سابق) می‌شود. همچنین حق مرخصی و اضافه‌کاری سالهای ۹۳ تا مرداد ماه سال گذشته (۱۴۰۰) را طلبکاریم.

آنها همچنین درباره طلب سنواتی و حق بیمه کارگران شهرداری رودبار اضافه کردند: حق سنوات ما کارگران از سال ۹۸ به بعد پرداخت نشده و حق بیمه همکاران قراردادی شهرداری نیز با مشکل روبرو است.

این کارگران که تعداد آن‌ها نزدیک به ۷۰ نفر است، در ادامه درباره پیگیری مطالبات خود گفتند: در پیگیری مطالباتمان سال گذشته چند تجمع اعتراضی برگزار کردیم که مدیران شهری وقت وعده پیگیری و پرداخت مطالباتمان را تا پایان سال گذشته دادند.

این کارگران در ادامه تصریح کردند: در سال جاری نیز به طبع افزایش چند برابری قیمت برخی کالاهای مصرفی و غیرمصرفی زندگی برای ما کارگرای حداقل بگیر سخت تر خواهد شد بنابراین در خواست ما برای سال جاری وصول مطالبات قدیمی همراه با پرداخت به موقع حقوق ماهانه است هر چند که ارزش ریالی مطالبات قدیمی به مرور کاهش یافته و در صورت عدم پرداخت، دیگر ارزش پیگیری نخواهند داشت.

آن‌ها افزودند: امیدواریم تا پایان فصل جاری مطالباتمان به‌روز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز