خبرگزاری کار ایران

مخالفت کارگران فضای سبز منطقه یک شهرداری زنجان با اجرای طرح برون‌سپاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۳۷۹

شماری از کارگران فضای سبز منطقه یک شهرداری زنجان از تصمیم دوباره شهرداری برای واگذاری بخش فضای سبز این منطقه از شهر به پیمانکار ابزار نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران پیمانکاری فضای سبز منطقه یک شهرداری زنجان در انتقاد به واگذاری مسئولیت این منطقه از شهر به پیمانکار تصریح کردند: روز گذشته در جلسه شورای شهر با شهردار زنجان تصمیم نهایی برای برون سپاری بخش فضای سبز منطقه یک گرفته شده، درنتیجه ما کارگران نگران امنیت شغلی خود هستیم.

آن‌ها با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی ما نامشخص بودن وضعیت حدود ۱۰۰ کارگر شاغل در فضای سبز منطقه یک است که سالهاست طرف قرارداد با شهرداری هستند، افزوند: شنیده‌ایم بعد از واگذاری بخش فضای سبز به پیمانکار؛ اعضای شورای شهر و شهردار برای جلوگیری از نارضایتی کارگران و اعتراضات احتمالی اعلام کرده‌اند کارگران شاغل در این بخش از شهر به سایر مناطق تحت مسئولیت شهرداری انتقال داده می‌شوند که صحت و سقم آن هنوز مشخص نیست.

به گفته کارگران، اولین موضوع مورد بحث کارگران این است که چرا مدیران شهری کارگران و یا نمایندگان آن‌ها را در جریان تصمیم‌هایی که به امنیت شغلی و به نوعی آینده شغلی کارگران مربوط است، قرار نمی‌دهند. دوم اینکه این تصمیم دوسال پیش هم از سوی مدیران شهری وقت گرفته شد که با مخالفت کارگران کنار گذاشته شد.

آن‌ها با بیان اینکه ما خواستار حذف همه پیمانکاران در مجموعه شهرداری زنجان هستیم، افزودند: ریشه اصلی مشکلات ما کارگران حضور پیمانکاران مختلف در برخی مناطق شهری است. شهرداری زنجان به جای حذف همه شرکتهای پیمانکاری مجددا می‌خواهد پای عده‌ای دیگر را به مجموعه شهرداری باز کند و بدین ترتیب به فرض انتقال کارگران قرارداد مستقیم به سایر مناطق شهری، با جذب نیروی کار قرارداد موقت و حجمی مجددا باید شاهد نارضایتی عده‌ای کارگر جدید و اعتراضات آن‌ها در مجموعه شهری باشیم.

این کارگران با بیان اینکه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر زنجان قبل از هر تصمیمی باید به وضعیت شغلی ما کارگران توجه کنند، افزودند: باز شدن پای پیمانکاران، وضعیت امنیت شغلی و معیشتی ما کارگران را بطور جدی آسیب‌پذیر خواهد کرد. به همین دلیل خواسته ما از مسئولان شهری برچیده شدن طرح برون‌سپاری است و توقع داریم شهرداری، انجام امور شهری و فضای سبز را راسا برعهده بگیرد و خود با کارگران به صورت مستقیم کار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز