خبرگزاری کار ایران

دستور رئیس جمهوری به وزیر رفاه در مورد فقر مطلق

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۱۵۷

رئیس جمهوری از وزیر رفاه خواست که رفع فقر مطلق را در اولویت کاری‌اش قرار دهد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی در مراسم رونمایی از دستاورد‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: در طرح ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور بر اساس جهش رونق مسکن، سالانه یک میلیون واحد مسکونی احداث خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: وزارت راه و شهرسازی با همکاری بخش‌های مختلف با ا‌ولویت خانواده‌های نیازمند و محروم، ساخت مسکن را انجام دهد و این کار بر اساس قانون مصوب تأمین مسکن برای نیازمندان، با همکاری نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

رئیس جمهور گفت: خودکفایی خانواده‌ها مهم است و رهبری بر موضوع توانمندسازی با حفظ کرامت محرومان تأکید دارند و افراد باید خودشان مولد باشند. 

رئیسی افزود: کمیته امداد، شجره طیبه‌ای است که امام راحل، آن را ایجاد کردند و چهر ه‌های خیر، کار را با اخلاص دنبال کردند. بیشترین اعتماد را رهبر انقلاب و عموم مردم به این نهاد دارند. اعتماد مردم به آن نیز کاهش نداشته و افزایش داشته است. 

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به موضوع فقرزدایی در کشور گفت: نهادها برای رفع فقر مطلق، هماهنگ باشند و در این راستا اقدام کنند. زمانی که در مشهد بودم، دیدم که بیشترین خیریه‌ها در مشهد و خراسان هستند. 

رئیس جمهور افزود: یک لحظه و یک شب، نباید از حال فقرا غفلت شود. اولویت ما ریشه‌کن کردن فقر مطلق در کشور است و به آقای بختیاری اعلام کردم در رفع فقر مطلق اقدام کنید. 

 رئیسی، گفت: به‌عنوان یک طلبه نمی‌توانم ببینم که مردم مشکل دارند. از کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، خیریه‌ها و وزیر رفاه می‌خواهم که رفع فقر مطلق در اولویت باشد و این مشکل را رفع کنیم؛ این فقط با طراحی و کار جهادی انجام می‌شود. از استانداران و همه بخش‌های کمیته امداد در سراسر کشور می‌خواهم از همین امروز اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز