خبرگزاری کار ایران

کارزار درخواست پرداخت عیدی کارگری به کارگران شهرداری بر اسا‌س ابلاغیه قانون کار

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۹۴۲

کارگران «شهرداری‌» که تحت پوشش قانون کار و بیمه تامین اجتماعی در شهرداری‌ها مشغول کار هستند، با راه‌اندازی کارزاری درخواست پرداخت عیدی کارگری را از مسئولان کشوری مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن کارزار کارگران شهرداری که خطاب به وزیر کشور، رئیس دیوان عدالت اداری و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور نوشته شده، به این شرح است:

ما امضاکنندگان این کارزار بیمه تأمین اجتماعی هستیم و کارگر محسوب می‌شویم. متأسفانه دیوان عدالت اداری برخلاف وحدت رویه پرداختی بر اساس دادنامه به شماره ۱۰۸۳ صادره در بیست و پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰، رأی به پرداخت عیدی کارمندی به کارگران قرارداد مستقیم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به اندازه کارمندان داده است که ما مخالف اجرای این رأی هستیم.

رفتار دوگانه با نیروی کاری که به صورت غیرمستقیم در بدنه دولت شاغل هستند، به زیان آن‌هاست و باعث می‌شود کارگرانی که در مشاغل کارگری یا حتی اداری شاغلند، نتوانند از حقوق قانونی خود بهره‌مند شوند.

اگر ما کارگر و تحت پوشش قانون کار هستیم، باید همه مصوبات قانون کار و وزارت کار برایمان رعایت شود، اگر هم کارمندیم که باید حقوق کارمندی به ما بپردازند. نمی‌شود همه سال کارگر باشیم، موقع واریز عیدی کارمند حسابمان کنند.

خواهشمندیم به این مطالبه به قید فوریت رسیدگی فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز