خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران منطقه شش شهرداری اهواز برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۰۵

کارگران پیمانکاری شاغل در منطقه شش شهرداری اهواز در استان خوزستان خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش دستمزدهایشان در حوزه کاری خود هستند.

تعدادی از کارگران شاغل در شهرداری اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: ما کارگران پیمانکاری شاغل در بخش خدمات منطقه شش شهرداری اهواز هستیم که درآمد برخی از ما نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد. به همین دلیل طی روزهای گذشته کارگران تنظیف و حمل زباله به نشانه اعتراض، از جمع‌آوری زباله‌های منطقه محل خدمت خود، خودداری کرده‌اند.

به گفته آن‌ها، کارگران شهرداری منطقه شش ماهانه با اضافه‌کاری و سایر مزایای جانبی، مبلغی در حدود چهار تا ۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی، ناچیز است.

این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، در ادامه می‌گویند: آنچه باعث افزایش حقوق‌مان می‌شود اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طبق مقررات کار و تامین اجتماعی باید در کارگاه‌های بالای ۱۰۰ نفر اجرایی شود.

به گفته کارگران، هر چند مطالبات مزدی‌مان به روز پرداخت می‌شود اما ضمن درخواست برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، پیگیر پرداخت هزینه سختی کار و سنوات چند سال گذشته خود نیز هستیم.

آن‌ها می‌گویند: شهرداری اهواز دارای هشت منطقه شهری است که طرح طبقه‌بندی مشاغل از سال ۹۲ برای کارگران برخی مناطق اجراشده یا در حال اجرا است اما این اتفاق هنوز برای کارگران منطقه شش و برخی مناطق دیگر که به صورت قراردادی تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار در بخش خدمات مشغول کار هستند، اجرایی نشده است.

او با بیان اینکه چند سال سنوات از پیمانکار طلبکاریم و در این مورد نه شهرداری و نه پیمانکار پاسخگو نیستند، در پایان گفت: آنچه کارگران شهرداری منطقه شش اهواز هر ماه به عنوان دستمزد می‌گیرند حداقل‌های مزدی است و این حداقل‌ها کفاف معیشت را نمی‌دهد.

در این زمین سیاوش محمودی (رئیس شورای شهر اهواز) با تایید اعتراض صنفی کارگران منطقه شش اهواز و چند منطقه دیگر گفته است: از شهرداری به خصوص منطقه ۶ می‌خواهیم با پیمانکاری که با کوتاهی، سلامت و بهداشت مردم را به خطر انداخته برخورد قانونی لازم را انجام دهد.

او با بیان اینکه اعتراض کارگران در ارتباط با معوقات مزدی نیست چراکه مطالبات مزدی کارگران شهرداری به‌روز پرداخت می‌شود، افزود: کارگران هر مطالبه‌ای که دارند به صورت قانونی و با تشکیل پرونده در اداره کار مطرح کنند تا شهرداری موظف به پرداخت آن شود.

به گفته وی؛ سنوات سال‌های گذشته از دیگر مطالبه کارگران معترض بوده که شورای شهر هم مصوبه‌ای برای پرداخت آن صادر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز