خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار:

در اجرای قانون کار مصمم هستیم/ جان افراد قابل اغماض نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۱۲۸

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشست ویدیو کنفرانسی با مدیران کل استان‌ها و روسای ادارات کل روابط کار با اشاره به پیشنهاد همکاران استانی برای تشکیل شورای سازش اظهار امیدواری کرد؛ این با استفاده از ظرفیت‌هایی که در استان‌ها داریم این موضوع محقق شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی فرد گفت: تشکیل شورای سازش، باعث به حداقل رساندن ورودی پرونده‌ها به هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف می‌شود. 

وی در این نشست با تاکید بر بخشنامه ابلاغی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تمام دستگاه‌های تابعه، سایر بخش‌ها و دستگاه‌های شبه دولتی در اجرای قانون کار مصمم هستیم. 

رعیتی فرد افزود: همه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ذیل قانون کار، قابل احترام هستند و هیچ تشکلی بر دیگری برتری ندارد. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های مشمول گفت: در حوزه ایمنی کار هیچ گونه تعارفی نداریم و جان افراد قابل اغماض نیست. 

رعیتی فرد، به بخشنامه رییس قوه قضاییه در حوزه ایمنی اشاره و خاطر نشان کرد: تمام بازرسان کار باید در حوزه ایمنی و صیانت از نیروی کار، دقت لازم را داشته باشند. 

وی به افزایش ضریب نفوس و نفوذ تشکل‌های کارگری با شعار هر کارگر و هر کارفرما عضو یک تشکل اشاره کرد و گفت: برای تحقق این موضوع امیدواریم همکاران اجرایی با ارائه دقیق آمار و اطلاعات از واحدهای مشمول تاسیس تشکل و کارگران مشغول حرفه و صنعت، موجب تاسیس تشکل‌های استانی و فرا استانی بیشتری شوند. 

فرزاد یوسفی نیز در این نشست، درخصوص حضور افراد غیر واجد شرایط در تشکل‌های استانی گفت: دقت در نظارت کامل بر فعالیت تشکل‌ها و تنظیم و تایید اساسنامه‌ها در چارچوب آیین نامه، موجب کاهش اعتراضات و اختلافات در تشکل‌ها خواهد شد. 

کورش یزدان، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این نشست با اشاره به ضرورت دراختیار داشتن دسترسی‌های مدیران روابط کار به پنل آمار مدیریتی و عملکرد زیرسامانه‌های سامانه جامع روابط کار گفت: این موضوع پیگیری شده و در هفته‌های آینده در دسترس مدیران کل استان‌ها قرار خواهد گرفت. 

وی افزود: زیر سامانه دیوان عدالت اداری، مراحل نهایی خود را طی می‌کند و پس از عملیاتی شدن ابتدا در استان تهران و سپس در کشور به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز