خبرگزاری کار ایران

به‌روز شدن مطالبات کارگران شهرداری امیدیه/ طرح تبدیل وضعیت برای کارگران شهرداری اجرا شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۰۹۰

به گفته کارگران شهرداری امیدیه واقع در استان خوزستان، مطالبات مزدی ۴ تا ۵ ماهه آن‌ها به حداقل کاهش یافته و به‌روز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری امیدیه در استان خوزستان گفتند: کاهش مطالبات معوقه کارگران شاغل در شهرداری امیدیه پس از آن صورت گرفت که با تغییر مدیریت شهری، بخشی از منابع مالی شهرداری برای پرداخت حقوق و بیمه کارگران تامین شد.

طبق اظهارات یکی از کارگران شهرداری امیدیه؛ طی سه ماه گذشته با تغییر شهردار، آن‌ها هر ماه حقوق خود را به همراه بخشی از معوقات دریافت کرده‌اند و حق بیمه آن‌ها نیز به تامین اجتماعی پرداخت شده است.

او افزود: در حال حاضر کارگران شهرداری امیدیه هر ماه حقوق می‌گیرند و در حال حاضر مطالبات مزدی‌شان تا پایان آبان ماه به‌روز شده است.

طبق اظهارات وی؛ در عین حال پیش از این در مجموعه ۴۰۰ نفری شاغل در شهرداری امیدیه، تعدادی هر چند وقت یکبار برای به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود و عملکرد ضعیف شهردار، دست به اعتراض صنفی می‌زدند.

این کارگر با بیان اینکه پرداخت مطالبات کارگران مجموعه شهرداری امیدیه در یک الی دو سال گذشته تا ۵ ماه به تاخیر افتاده بود و پاداش و اضافه‌کاری‌ها به‌صورت کامل پرداخت نمی‌شد، در ادامه گفت: این موضوع باعث شد تا کارگران برای مشخص شدن وضعیت مطالبات خود مرتبا به نهادهای مختلف مرتبط دولتی مراجعه کنند.

یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه آن زمان مهمترین خواسته کارگران نارضایتی از عملکرد مدیریت شهر امیدیه بود که با عزل شهردار سابق، هم اکنون شهر با یک سرپرست اداره می‌شود، پیگیر مطالبات عقب افتاده کارگران و بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها است.

به ادعای این کارگر شهرداری امیدیه؛ شهردار پیشین منابع مالی پرداخت حقوق کارگران را صرف مصارف دیگری می‌کرد و به همین علت حقوق کارگران از چند سال پیش به تاخیر اتفاده بود.

طبق اظهارات وی؛ در حال حاضر مهمترین دغدغه کارگران مجموعه شهرداری امیدیه اجرای طرح تبدیل وضعیت شغلی‌شان برای تامین امنیت شغلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز