خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران شرکتی توزیع برق تهران به نامشخص بودن تبدیل وضعیت استخدامی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۸۲

کارگران فنی قراردادی شرکت توزیع برق استان تهران، از روز شنبه در انتقاد به تبعیض و نامشخص بودن مطالبه تبدیل وضعیت استخدامیِ خود، همزمان در مناطق مختلف دست به اعتراض صنفی زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران فنی قراردادی شرکت توزیع برق تهران که در مناطق رباط کریم، ملارد، کهریزک، شهریار، اندیشه و ورامین مشغول به کار هستند، از روز شنبه اعتراض‌هایی برگزار کرده‌اند.

این کارگران تاکید دارند که صنعت برق جزو تعهدات حاکمیتی است و باید وضعیت شغلی و قراردادهای همه کارگران بدون تبعیض به قرارداد مستقیم با دولت تبدیل شود تا امنیت شغلی داشته باشند.

طبق اظهارات یکی از کارگران؛ دولت و مجلس باید بحث تبدیل وضعیت استخدامی کارگران و کارکنان شرکتی‌ را برای همه زحمتکشان کشور که امنیت شغلی ندارند، به سرانجام برساند و نباید با اجرای طرح‌‌هایی همانند طرح تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران که آنهم به درستی هنوز اجرا نشده، بین آنها تبعیض قائل شد و وضعیت استخدامی و معیشتی سایر کارگران و کارکنان را نادیده گرفت.

او گفت: با گذشت بیش از ۲۰ سال از سابقه فعالیت کارگران شرکت توزیع برق، هنوز اقدامی در جهت تبدیل وضعیت شغلی آنها صورت نگرفته است. در سال جاری نیز کارگران امیدوار بودند مصوبه تبدیل وضعیت شغلی کارگران در مجلس و دولت به تصویب برسد که هنوز خبری نیست.

طبق اظهارات وی؛ چون به مشکلات‌مان از جانب مدیران شرکت توزیع برق و در راس آن وزارت نیرو اهمیتی داده نمی‌شود، تصمیم به برگزاری اعتراض آرام در چار جوب قانون گرفتیم تا مطالباتمان به صورت جدی پیگیری شود.

یکی دیگر از کارگران در ادامه گفت: کارگران شرکت توزیع برق نگرانند که با ادامه این روند، امینت شغلی و معیشتی آن‌ها در معرض خطر قرار بگیرد.

او افزود: سالهاست با حقوق نابرابر در سخت‌ترین شرایط و استرس‌زا به کار مشغول بوده‌ایم و در این راه شماری از همکاران خود را بر اثر حوادث برق گرفتگی از دست داده‌ایم با این حال علارغم پیگیری‌های زیاد در بهبود وضعیت شغلی‌مان، هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

طبق اظهارات وی؛ چرا در یک مجموعه بزرگ همانند شرکت توزیع برق، باید بین کارگران تبعیض قائل شوند و تعدادی با مصوبات خاص ایثارگری رسمی شوند و یکباره دستمزدهای بالاتر بگیرند و عده‌ای نیز مثل ما همچنان به صورت قرارداد حجمی باشیم و طرف حساب شرکت‌های پیمانکاری که اهمیتی به پرداخت مطالباتمان کارگران آن‌هم به صورت قانونی نمی‌دهند. ما نه امنیت شغلی داریم و نه دستمزدمان به اندازه رسمی‌ها و قراردادی‌هاست.

طبق اظهارات آن‌ها؛ سامان دادن به فعالیت‌های کارگران شرکت توزیع برق که تعدادشان هم کم نیست، یکی از اقدامات مهمی است که نهادهای مرتبط به ویژه مجلس و دولت باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز