خبرگزاری کار ایران

آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر کار:

ستون دین همین مردم هستند/ مهمترین شرط عدالت، رعایت حقوق انسان هاست/ دولت گرانی را از میان بردارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۵۹۳

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: متاسفانه ارزش پول ملی ما پایین آمده و گرانی مردم را رنج می دهد و به نظر بنده اولین کار دولت باید این باشد که گرانی را از میان بردارد. چرا که با این کار مردم را خوشحال می کنید و واقعا هم چشم مردم به شما و همکارانتان دوخته شده است تا گرانی را برطرف کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الله عبدالملکی وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی که به شهر قم سفر کرده است،  اظهار داشت: ویژگی های در شخصیت شما وجود دارد و به همین جهت دیدار با شما را توفیق از جانب خداوند برای خود می دانم.

وی افزود: یکی از ویژگی های حضرتعالی این است که از حافظان قرآن هستید و این مزیت بالایی است ؛ دومین مزیت این است که شما جوانترین وزیر کابینه دولت آقای رییسی هستید و این موضوع هم بسیار مهم است.؛ پیامبر (ص) نیز همواره تاکید داشتند که به جوانان نظر مساعد داشته باشید و اگر امام زمان عج ظهور کنند بیشترین یارانشان همین جوانان است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: سومین ویژگی که در شخصیت جناب دکتر عبدالملکی دیده می شود جدیت در کار است و این مهم را بعد از رای اعتماد مجلس و حضورشان در وزارت کار نشان دادند؛ همچنین ویژگی مردمی بودن و تواضع در برابر مردم از فضائل بسیار بزرگی است که خوشبختانه در وجود شما دیده می شود.

آیت الله نوری همدانی گفت: ستون دین همین مردم هستند و میل توجه به مردم و در کنار مردم بودن و مشکلات مردم را درک کردن از اولین اقدامات برای دفع مشکلات است.

وی در ادامه سخنان خود به مساله حفاظت از بیت المال تاکید کرد و گفت: باید سعی شود که از اسراف جلوگیری شود و توجه داشته باشیم که بیت المال برای مردم است و مسوولین هم راهبر مردم هستند و مردم در موضوعات مهم نگاهشان به مسوولین است .

این مرجع تقلید گفت: در تمام کارها عدالت را محور قرار دهید که رمز موفقیت همین است و البته همانطور که امام سجاد ع فرمودند مهمترین شرط عدالت رعایت حقوق مردم است.

ایت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود یکی از افت های بزرگ جامعه را نبود بیکاری برخی جوانان ذکر کرد وگفت: باید تلاش کنید که برای همه افراد کار و شغل مناسب وجود داشته باشد چرا که بیکاری مشکلات بی شماری را ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مساله گرانی باید مورد توجه ویژه شما و دیگر مسوولان باشد، گفت: متاسفانه ارزش پول ملی ما پایین آمده و گرانی مردم را رنج می دهد و به نظر بنده اولین کار دولت باید این باشد که گرانی را از میان بردارد. چرا که با این کار مردم را خوشحال می کنید و واقعا هم چشم مردم به شما و همکارانتان دوخته شده است تا گرانی را برطرف کنید.

ایت الله نوری همدانی ادامه داد: شنیدم که در ابتدای حضورتان در وزارت کا ر چند نفر را در عامل گرانی سیمان و دیگر اقلام بودند را اخراج کردید که جای تشکر دارد؛ و تمام حرف ما این است که برای مردم رفاه بوجود بیاوریم و بدنیا نشان دهید حکومت اسلامی ما توانایی اداره امور را همراه با رضایتمندی مردم دارد.

 

 نگران بیمه و بازنشستگی بیش از  7 میلیون کارگر غیر رسمی هستیم

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم حجت الله عبدالملکی پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر آیت الله نوری همدانی در شهر قم اظهار داشت: شاید 60 میلیون از مردم ایران به صورت مستقیم با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و دستگاههای زیر مجموعه آن مرتبط است و معیشتشان وابسته به وزارتخانه است.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی افزود: میلیون ها بازنشسته، افراد تحت پوشش بهزیستی، صدها هزار کارآموز فنی و حرفه ای ، وجود 220 تعاونی ثبت شده و ... نمونه هایی از حوزه کاری وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی است که در همه این بخش ها مشکلات و آسیب های مختلفی داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه مساله اشتغال یک مساله بسیار مهم و جدی برای ما است گفت‌: متاسفانه بحث کرونا باعث شده که بخش زیادی از واحدهای تولیدی به مشکل بر بخورند اما برای انها برنامه های داریم.همچنین بیش از  7 میلیون  کارگر و کارکن غیر رسمی در کشور وجود دارد که متاسفانه نه بیمه دارند و نه شناسنامه و نه شرایط بازنشستگی.  ما به شدت برای آنان و خانواده هایشان نگرانیم و امیدواریم برنامه های خود را برایشان اجرایی کنیم.

وی افزود: اگرچه انقلاب اسلامی باعث شد تا حدی به این محرومان رسیدگی شود اما تورم به ویژه تورم در سالهای اخیر ایجاد شده باعث شد که بخش زیادی از افراد جامعه زیر خط تورم و زیر خط فقر بروند 

وی با بیان اینکه در حوزه های بازنشستگی واشتغال زایی و ایتام تلاش های ویژه ای خواهیم داشت، گفت:  رییس جمهور هم تاکید ویژه ای دارند که به این افراد تحت پوشش رسیدگی ویژه صورت گیرد و امیدواریم آنچه براساس آرمان انقلاب و اقتصاد مقاومتی به منصه ظهور رسیده و مردم با تمام وجود احساس کنند که نظام جمهوری اسلامی بهترین خدمات را به ایشان ارایه می کند .

وی در ادامه با بیان اینکه  چهارصندوق بیمه ای زیر مجموعه این وزارتخانه هستند که بیش از 600 شرکت زیر مجموعه صندوق ها قرار گرفتند، گفت: تمام این صندوق ها متعلق به مردم هستند و متاسفانه ناکارآمدی در این مجموعه ها زیاد است و انتصابات رانتی انجام شده و به همین جهت به درستی اداره نمی شوند؛ به همین جهت رییس جمهور دستور دادند ابتدا فضای وزارت کار سالم سازی شده و افراد سالم و فساد ستیز در امور قرار گیرند تا ثروت عظیم این صندوق ها در خدمت  مردم قرار گیرد.

وزیر کار در پایان گفت: سامانه جامع رفاه ایرانیان طراحی شده که البته کامل نشده است و قطعا در صورت تکمیل آن می توانیم به درستی تشخیص دهیم که کدام اقشار را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز