خبرگزاری کار ایران

تلاش ۵ساله کارگران کارخانه صدر فولاد برای بازگشایی کارخانه/ مسئولان کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۰۳۱

کارگران کارخانه صدر فولاد می‌گویند: با گذشت حدود ۵ سال از متوقف شدن فعالیت تولیدی کارخانه، منتظر اقدام جدی مسئولان برای از سر گیری تولید هستیم.

منابع کارگری در کارخانه تعطیل شده صدر فولاد در استان لرستان، با اشاره به استمرار مشکلات کارگران این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: کارخانه صدر فولاد حدود ۱۸۰کارگر داشت که از زمان تعطیلی کارخانه منتظر بازگشایی این واحد هستند.

طبق اظهارات کارگران بیکار شده این کارخانه، در زمان تعطیلی برخی مسئولان ناکارآمدی سرمایه‌گذار و مشکلات بانکی را علت اصلی تعطیلی آن دانستند از سویی دیگر رئیس هیئت مدیره شرکت صدر فولاد لرستان مشکل اصلی را تأمین سرمایه در گردش برای راه‌اندازی کارخانه اعلام کرد، به هر حال این ظرفیت تولید اشتغال می‌توانست رونقی برای صنعت استان و سفره خالی کارگران باشد که متاسفانه از رمق افتاده و منتظر احیاء است.

آن‌ها با بیان اینکه این واحد تولیدکننده میلگرد اشتغال حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰نفر نیروی کار دارد، درباره ظرفیت تولید کارخانه گفتند: کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد که در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار احداث شده بود، سالانه ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌کرد و بنا بود این میزان تولید ۲.۵ برابر شود اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه این واحد تولیدی نیز همانند سایر کارخانه‌های استان لرستان تعطیل شد و در این میان بخش زیادی از اموال و ماشین‌آلات کارخانه از سوی طلبکاران مصادره و از کارخانه خارج شده است.

کارگران کارخانه صدر فولاد همچنین گفتند: در حال حاضر این کارخانه با انبوهی از مشکلات کوچک وبزرگ به حال خود رها شده و کارگران بیکار شده آن پیگیر وضعیت بازگشت به کار هستند.

کارگران با بیان اینکه اخیرا دادگستری لرستان و فرماندار شهرستان دوره چگنی پیگیر مشکلات این واحد صنعتی شده‌اند، در پایان گفتند: از مسئولان می‌خواهیم پیش از اینکه این واحد به صورت جدی‌تری دچار مشکل شود، به داد کارخانه و کارگران آن برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز