خبرگزاری کار ایران

پیگیری بازنشستگان برای ابطال مصوبه مجلس/ کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدرانشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۸۵۳

گروهی از بازنشستگان اعلام کردند که قصد دارند از قانون وضع شده در مجلس در زمینه‌ی تعیین ساز و کار پرداخت حقوق بازنشستگان متوفی به دخترانشان به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از بازنشستگان اعلام کردند که قصد دارند از قانون وضع شده در مجلس در زمینه‌ی تعیین ساز و کار پرداخت حقوق بازنشستگان متوفی به دخترانشان به «دیوان عدالت اداری» شکایت کنند. 

به گفته‌ی این بازنشستگان تا پیش از تصویب این قانون، تا زمانی که دختران مجرد بودند و یا همسر متوفی داشتند می‌توانستند از کل حقوق بازنشستگانی پدرانشان بهره‌مند شوند؛ تا جایی که خیال دختران از بابت اینکه حامی بالای سر دارند راحت بود اما پس از تصویب این قانون، پرداخت حقوق کامل که مشمول مزایای زمان بازنشستگی می‌شد، تحت الشعاع قرار گرفت. 

بر این اساس حقوقی که به دختران بیوه و مجرد بازنشستگان متوفی پرداخت می‌شود، حتی به یک سوم کاهش پیدا کرد. 

به همین دلیل، این گروه از بازنشستگان قصد دارند ابطال مصوبه مجلس را پیگیری کنند. از آنجا که به گفته این بازنشستگان هنوز بسیاری از دختران از دلایل کاهش حقوق بازنشستگان پدران متوفی‌شان خبر  ندارند آن را به حساب اشتباه در محاسبات مربوط به حقوق  پدرانشان می‌گذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز