خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور خبر داد؛

تصمیم جدید برای منابع «بیمه کارگران ساختمانی»/ کمیسیون اجتماعی در حال بررسی طرح است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۶۴۲

جلسه کارگروه اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای بررسی ابعاد اصلاح ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی و تامین منابع پایدار برای ادامه اجرای این قانون تشکیل شد.

عباس شیری (نماینده و بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور) به خبرنگار ایلنا گفت: «این جلسه با حضور آقایان عنابستانی و قادری نماینده شیراز، مالکی نماینده وزارت کار، محمدی، نماینده سازمان تامین اجتماعی، جان قربان، نماینده شورای عالی کشور، نماینده وزارت راه شهرسازی، مرادی، نماینده مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، شوکت نماینده تشکل‌های کارگری و اینجانب، تشکیل شد. 

وی افزود: در این جلسه پیشنهاد جایگزین نسبت به مصوبه قبلی رای آورد. رقم دو تا چهارده درصد حداقل دستمزد قانون کار به ازای هر متر مربع پروانه ساختمانی به یک الی ده درصد کاهش پیدا کرد. مقرر گردید پیشنهاد به صحن کمیسیون اجتماعی برود. پیرو این تصمیم و مشارکت آقای عنابستانی از ایشان تشکر می‌کنم که به جد پیگیر بودند تا موضوع منابع بیمه کارگران ساختمانی هر چه سریعتر جمع‌بندی شود. 

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور، افزود: «در حال حاضر این جمع‌بندی بدست آمد که این طرح در کمیسیون اجتماعی بررسی و بعد به صحن علنی مجلس ارجاع شود تا پس از اخذ آرای لازم جنبه قانونی پیدا کند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز