خبرگزاری کار ایران

توانمندسازی ۲۷۰ نفر از زنان گیلانی سرپرست خانوار با مشاغل خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۴۷۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اتصال به بازارهای سنتی، معرفی غرفه های الکترونیک رایگان در سطح کشور توسط جهاد دانشگاهی و برگزاری نمایشگاه های فصلی را از جمله حمایت های انجام شده در طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برای تولیدکنندگان مشاغل خانگی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، عباس علیزاده اظهار کرد: طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مطابق با الگوی نوین کسب و کار (مشاغل خانگی) به کارفرمایی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ توسط سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان به عنوان مجری این طرح دنبال می شود. 

وی با بیان این که هدف از اجرای این طرح، توانمندسازی ۶۲۰۰ نفر از فعالان عرصه مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار در سطح کشور است سهم استان گیلان در این طرح نوین را ۲۷۰ نفر اعلام کرد. 

علیزاده گفت: در فاز نخست طرح با پایش و ارزیابی تعداد ۳۸۴۳ نفر از زنان سرپرست خانوار، تعداد ۲۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در ۱۱ مزیت اصلی شامل حصیربافی، قالیبافی، گلیم بافی، دوزندگی، چادرشب، عروسک بافی، پرورش گل و گیاه زینتی، چرم دوزی، گلسازی، معرق، نقاشی و هنرهای تجسمی شناسایی و به فاز دوم طرح معرفی شدند. 

وی اضافه کرد: در فاز دوم نسبت به توانمندسازی افراد شرکت کننده از طریق ارایه آموزش های عمومی و تخصصی توسط معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان اقدام شد. 

علیزاده گفت: اهم آموزش های ارایه شده شامل کارگاه آموزشی مفاهیم، کارگاه ایده‌پردازی و خلاقیت، کارگاه آموزشی شناسایی فرصت ها و نحوه راه اندازی کسب و کار، کارگاه آموزشی زنجیره ارزش و تولید و کارگاه آموزشی فروش و بازاریابی است. 

مدیرکل تعاون، کل و رفاه اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: پس از اجرای فاز دوم، افراد شرکت کننده به ۱۹ پیشران حمایت کننده مشاغل خانگی متصل شدند. 

وی اضافه کرد: پیشرانان متقاضی جهت دریافت تسهیلات کم بهره در سال ۹۹ مورد حمایت قرار گرفتند و مصوبات دریافت تسهیلات به آنان ابلاغ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز