خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران خط ۵ قطار شهری تهران در ایستگاه هشتگرد/ سه ماه حقوق و بیمه طلبکاریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۵۸۴

کارگران نگهداری پیمانی خط ۵ قطار شهری تهران در ناحیه کرج به هشتگرد از اعتراض صنفی صبح امروز (۲۲خرداد ماه) خود خبر دادند. آن‌ها به دلیل معوقات مزدی، در ایستگاه مترو هشتگرد تجمع کردند.

منابع کارگری در خط ۵ قطار شهری تهران در تماس با خبرنگار ایلنا، از تجمع امروز شنبه (۲۲خرداد ماه) کارگران نگهداری در ایستگاه هشتگرد خبر دادند. آن‌ها اظهار داشتند که کارگران نگهداری پیمانی خط ۵ قطار شهری تهران به کرج در اعتراض به‌ عدم پرداخت سه ماه حقوق و بیمه، دست از کار کشیدند.

کارگران با اشاره به بی‌توجهی کارفرمای شرکت پیمانکاری در پرداخت مطالبات خود گفتند: بیش از ۱۵۰ نفر هستیم که با پرداخت نشدن حقوقمان دچار مشکلات معیشتی شده‌ایم و درخواست کارگران در تجمع امروز تسریع در پرداخت حداقل بخشی از معوقات مزدی است.

این کارگران گفتند: اعتراض صنفی امروز خود را در حالی برپا کرده‌ایم که جدا از سه ماه حقوق معوقه در حال حاضر حق بیمه بهمن و اسفند ۹۹ و اردیبهشت سال جاری (۱۴۰۰) کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته یکی از کارگران معترض؛ بیش از صد و پنجاه کارگر در خط متروی ۵ تهران - کرج فعالیت دارند که در بخش نگهداری خط ۵ متروی تهران تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری مشغول به کار هستند اما حدود سه ماه حقوق و چندین ماه حق بیمه پرداخت نشده طلبکارند.

کارگران معترض در خاتمه تصریح کردند: بخش دیگری از نگرانی ما مربوط به قرار دادها است. چون شرکت پیمانکار هنوز با کارفرمای اصلی قراردادی ندارد در نتیجه کارفرما هم از عقد قرارداد با ما کارگران خودداری می‌کند.

آن‌ها می‌گویند: ما فاقد امنیت شغلی هستیم و پیمانکاران هر زمانی که اراده کنند ما را از کار بیکار می‌کنند.

در ادامه این تجمع؛ یکی از مسئولان واحد عمران مترو هشتگرد با حضور در جمع معترضان، با کارگران گفتگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز