خبرگزاری کار ایران

اعلام جزئیات استفاده بازنشستگان کشوری و فرزندان آنها از دوره‌های فنی و حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۳۵۰

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن جزئیات و شکل عمل به تفاهم‌نامه این صندوق با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای تامین نیازهای آموزشی بازنشستگان، همسر و فرزندان آنها، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی‌فرد امروز (چهارشنبه) با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان فنی و حرفه ای کشور در راستای «اجرای آموزش های مهارتی برای بازنشستگان، همسر و فرزندان» این صندوق در اردیبهشت ماه امسال، کارگروهی برای تعیین جزئیات، تدوین دستورالعمل‌های لازم و شیوه‌های عملیاتی شدن این تفاهم نامه تشکیل شد.

وی افزود: برهمین اساس، بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق از هم اکنون می توانند به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir مراجعه و از جزئیات این طرح به عنوان «بسته سیزدهم طرح یاری» مطلع شوند.

مرتضایی فرد با اشاره به کلیات این طرح گفت: این طرح در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای (در صورت داشتن ظرفیت) به صورت رایگان و در آموزشگاه های آزاد (دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای) با ارائه ۵ تا ۳۰ درصد تخفیف اجرا می شود.

وی یادآور شد: این امکان برای خانه های امید نیز وجود دارد که در صورت وجود متقاضی و تجهیزات متناسب با دوره مورد نظر، چنین دوره های آموزشی با تخفیف مناسب در آن ها برگزار شود.

مرتضایی فرد همچنین با اشاره به فرآیند ثبت نام و استفاده از دوره های آموزشی فنی و حرفه ای گفت: ابتدا متقاضیان می توانند به مدیریت استانی صندوق بازنشستگی کشوری برای اخذ معرفی نامه مربوطه جهت ثبت نام دوره مورد نظر خود در مراکز فنی حرفه ای یا آموزشگاه های آزاد مراجعه یا از سیستم استعلام الکترونیکی تحت وب استفاده کنند.

او ادامه داد: پس از دریافت معرفی نامه، فرد متقاضی باید به مراکز دولتی یا آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای مراجعه و نسبت به تکمیل فرم های مربوط به ثبت نام و پرداخت هزینه های مصوب پس از کسر درصد تخفیف برای آموزشگاه های خصوصی اقدام کرده یا از روش الکترونیکی استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز