خبرگزاری کار ایران

کارگران شاغل در مزارع کشت هفت تپه تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۴۹۳

در ادامه مشکلات کشاورزان خوزستان، امروز تجمعی ازسوی کارگران شاغل در مزارع کشت هفت تپه در محوطه داخلی مجتمع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (۱۱ خرداد) تجمعی از سوی کارگران شاغل در مزارع کشت هفت تپه در اعتراض به وضعیت بی‌آبی مزارع زیر کشت در محوطه داخلی مقابل دفتر مدیریت مجتمع برگزار شد.

یکی از کارگران کشاورز حاضر در تجمع اظهار داشت: امروز کارگران شاغل در مزارع کشت هفت تپه که کارگران آبرسان و میراب نیز آنها را همراهی می‌کردند، در مقابل ساختمان مدیریت مجتمع هفت تپه در اعتراض به ممنوعیت‌های اعلام‌شده برای کشت و استفاده از آب برای مزارع زیر کشت تجمعی برگزار کردند.

وی افزود: از آنجا که نیشکر و سایر محصولاتی که در مزارع هفت تپه همانند کلزا و چغندر کشت می‌شوند برای کاشت، داشت و حتی قبل از برداشت نیاز به آب در دفعات مشخص شده دارند، با وجود آنکه محصول کلزا به بهره‌برداری رسیده اما سایر محصولات نیاز به آب دارند و این مساله موجب نگرانی کشاورزان مزارع هفت تپه شده است.

او گفت: من سال گذشته ۹۰ هکتار زمین، زیر کشت کلزا و چقندر از هفت تپه اجاره کردم، اما امسال مشکل بی‌آبی باعث شده به بخش زیادی از مزارع زیر کشت چغندر آب نرسد و به زودی مزارع از سرسبزی تبدیل به ویرانه خاکی می‌شوند.

او گفت: من به عنوان یک کشاورز ندیدم دولت از کشاورزان و تولیدکنندگان حمایت کند. ما حتی در شرایط اضطراری همانند بی‌آبی امروز امیدی به کمک دولت نداریم و به حال خود رها می‌شویم. در حال حاضر میلیارد‌ها تومان از محصولات تولیدی کشاورزان در استان خوزستان و در هفت تپه زیر کشت نیشکر، کلزا، جغندر، برنج و دیگر محصولات زراعی و باغی رفته که بر اثر بی‌آبی در حال نابودی هستند و چاره‌ای برای آن اندیشید.

این کارگر افزود: جدا از بحث بی‌آبی مطالبات کارگران بخش کشاورزی به تاخیر افتاده و قرار بود دیروز پرداخت شود که هنوز انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز