خبرگزاری کار ایران

تجمع دوباره کارگران ابنیه فنی راه‌آهن کرج/ قبل از خروج پیمانکار وضعیت شغلی و مطالبات کارگران مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۲۱۴

صبح امروز دوشنبه (۲۵ اسفند ماه) کارگران تراورس کرج در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود بعد از واگذاری مدیریت شرکت تراورس به دولت مقابل ایستگاه کرج اعتراض صنفی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی تراورس گزارش دادند، صبح امروز دوشنبه (۲۵ اسفند ماه) کارگران ابنیه فنی نواحی ریلی کرج برای دومین بار در یک هفته گذشته به نامشخص بودن وضعیت شغلی و مزدی‌شان بعد از واگذاری مدیریت خصوصی شرکت تراورس به شرکت راه‌آهن اعتراض کردند.

کارگران با بیان اینکه پیش از این؛ روز ۱۹ اسفند ماه دست به اعتراض صنفی زدیم و آن روز برخی مسئولان وعده دادند هم وضعیت شغلی وهم مطالباتمان تا امروز دوشنبه مشخص می‌شود، افزودند: با بی‌توجهی مسئولان به مطالبات کارگران درنهایت تصمیم گرفتیم طبق فراخوانی که از قبل داده بودیم به اعتراضات صنفی خود در چارچوب قانون ادامه دهیم.

طبق اظهارات یکی از کارگران؛ طبق رای شعبه ۲۱ مجتمع قضائی شهید بهشتی تهران فعالیت مدیریت بخش خصوصی تراورس تا پایان سال جاری به دولت واگذار می‌شود. آنچه کارگران را نگران کرده کندی روند واگذاری است و نیز نامشخص بودن وضعیت شغلی کارگران و پرداخت مطالباتشان.

او گفت: از آذر ماه منتظر تغییر و تبدیل وضعیت کارگران به بخش دولتی هستیم اما هنوز به جز واگذاری بخش از املاک و دارایی‌های تراورس شاهد اتفاق خاص دیگری نبوده‌ایم ضمن اینکه مدیریت راه‌آهن بارها اعلام کرده به زودی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره جدید شرکت تراورس را معرفی خواهد کرد.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران؛ در طول مدتی که شرکت تراورس به بخش خصوصی واگذار شده است کارگران فاقد امنیت شغلی بوده و هر ماه مطالبات مزدی خود را به صورت حداقلی آنهم با تاخیر چند ماهه دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه کارگران شرکت تراورس همواره به دنبال احقاق حقوقشان از طریق قانون هستند، اظهار داشت: کارگران نگرانند در آستانه سال نو همزمان با اتمام فعالیت پیمانکار سابق شرکت تراورس، آن‌ها نتوانند معوقات مزدی خود را دریافت کنند بنابراین قصد داریم قبل از خروچ پیمانکار بخش خصوصی از راه‌آهن همه طلب‌های مالی خود را از کارفرما وصول کنیم.

به ادعای او؛ شرکت تراورس در نواحی ریلی کشور بیش از ۵ هزار کارگر دارد که گفته می‌شود همزمان با کارگران ناحیه کرج، کارکران نواحی ریلی ورامین و اراک هم دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز