خبرگزاری کار ایران

صادقی تشریح کرد؛

جزییات تجمع بزرگ بازنشستگان در روز ۲۹ بهمن/ دولت‌ها خاک در کاسه سازمان تامین اجتماعی ریختند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۹۲۱

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اعلام کرد: «بازنشستگان روز ۲۹ بهمن به دعوت اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در یک تجمع بزرگ ۱۰ هزار نفری حاضر می‌شوند.»

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در نشست مجازی دبیران اجرایی خانه‌های کارگر با اشاره به تجمع بازنشستگان افزود: «بازنشستگان در تهران مقابل مجلس شورای اسلامی و در شهرستان‌ها مقابل دفاتر نمایندگان جمع می‌شوند.» 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، افزود: «روز ۲۹ بهمن روز حق طلبی و روز رفع تبعیض میان بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشگری است. ۲۹ بهمن روز لحاظ کردن سهم سازمان تامین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۰ است.» 

صادقی با بیان اینکه هیچ کس نباید نسبت به ۲۹ بهمن بی‌تفاوت باشد، گفت: «خانه کارگر به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجمع‌های یک سال گذشته را به صورت مجازی برگزار کرد اما در مورد سرنوشت بازنشستگان بی‌تفاوت نمی‌مانیم و اجازه نمی‌دهیم که غریبه‌ها از این تجمع‌ها بهره‌برداری کنند و نیروهای انقلابی را خوار جلوه دهند.» 

وی با اشاره به موانعی که از سوی فرمانداران برای برگزاری تجمع به وجود آمده است، گفت: «تاکنون هم رعایت موضوع کرونا را کردیم و از دیگران می‌خواهیم که به جای میدان دادن به افرادی که می‌خواهند تجمع‌های اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری را کوچک جلوه دهند، ایستادگی کنند. دبیران اجرایی بدانند که نیاز نیست برای آب خوردن از کسی اجازه بگیرند چراکه اینگونه محوریت را از دست می‌دهیم؛ درحالیکه در تجمع گذشته نشان دادیم که اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از پتانسیل بالایی برای بسیج بازنشستگان سراسر کشور، برخوردار است.» 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: «از روسای کانون‌های بازنشستگان انتظار داریم که در روز ۲۹ بهمن با اتحادیه کمال همکاری را داشته باشند و اجازه ندهند که دیگران سوار بر موج احساسات بازنشستگان شوند. دبیران خانه‌های کارگر باید بازنشستگان همشهری خود که مقیم مرکز هستند را بسیج کنند و به مقابل مجلس بیاورند تا این تجمع هرچه پرشورتر برگزار شود.» 

وی تصریح کرد: «در تجمع ۲۹ بهمن به صراحت از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که علاوه بر اقدام برای رفع تبعیض میان بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشگری و لحاظ کردن سهم سازمان تامین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۰ به میزان ۹۰ هزار میلیارد تومان، دولت تنها در سال‌های 54، 55،56 سهم سازمان تامین اجتماعی را لحاظ کرده است.

صادقی افزود: «دولت‌ها در سال‌های اخیر خاک در کاسه سازمان تامین اجتماعی ریختند؛ در حالی که در دهه ۷۰ و ۸۰ بازنشستگان کشوری و لشگری مایل بودند که سوابق خود را به تامین اجتماعی منتقل کنند اما امروز برایشان هیچ جذابیتی ندارد. امروز نمایندگان مجلس به بازنشستگان می‌گویند ۹۰ هزار میلیارد تومان برای سازمان در بودجه در نظر می‌گیریم اما در پشت پرده با آن مخالف می‌کنند.» 

وی با بیان اینکه کانون‌های بازنشستگان باید در فرایند مطالبه‌گری و پیگیری موارد یاد شده فعال و حامی نیروهای انقلابی باشند، گفت: «اعضای هیات مدیره کانون‌ها باید بر این موارد متمرکز شوند و از برگزار تجمع ۲۹ بهمن حمایت کنند. بعضی می‌گویند که خانه کارگر در کار کانون‌ها دخالت می‌کند و می‌خواهند برای علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر، رای جمع کنند؛ در حالی که هیچ دخالتی در امور کانون‌ها نداریم و اینها دروغ می‌گویند. ضمن اینکه حضور آقای محجوب در مجلس عزت بود. این محجوب بود که لحاظ کردن ۵۰ هزار میلیارد از مطالبات سازمان تامین اجتماعی در قوانین بودجه را ممکن کرد.» 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: «همه بدانید که خطر جدی است و باید با چاپ پوستر و فعالیت‌های چند لایه در فضای مجازی و همچنین تولید کلیپ و محتوای انگیزشی بازنشستگان را نسبت به خطرات پیش رو آگاه کنید. اعمال همزمان مواد ۴۱ قانون کار و ۹۶ قانون تامین اجتماعی و تاکید بر رفع هرگونه تبعیضض میان بازنشستگان صندوق‌ها از جمله مواردی است که باید در تجمع ۲۹ بهمن مورد تاکید قرار گیرند. دبیران اجرایی، از نمایندگان شاغلان دعوت کنند تا در تجمع‌های این روز سخنرانی کنند؛ چرا که مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته از یکدیگر جدا نیست.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز