خبرگزاری کار ایران

نامه نیروهای شرکتی مخابرات به رئیس قوه قضاییه/ تبعیض را از میان بردارید

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۸۵۰

نیروهای شرکتی مخابرات کشور در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، خواستار حل مشکلات خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیروهای شرکتی یا همان پیمانکاری‌های مخابرات، در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، خواستار حل مشکلات خود و رفع تبعیض شدند.

متن نامه از قرار زیر است:

به استحضار می‌رساند اینجانبان کارکنان شرکتی شرکت مخابرات ایران که هرکدام با سوابق کاری طولانی در این شرکت مشغول به انجام وظیفه و خدمات‌رسانی بوده و هستیم و در طی سال‌های خدمت‌رسانی در راستای رضایت مردم شهیدپرور و سربلندی شرکت مخابرات در عرصه ارائه خدمات مطلوب و مفید از هیچ کوششی فروگذار نکرده و خالصانه تلاش نموده‌ایم، متأسفانه در طی سالیان گذشته تاکنون (از حدود سال ۷۹ تاکنون به مدت ۲۰ سال)، مدیران شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های تأمین نیروی انسانی زیرمجموعه آن، مغایر و متضاد با قوانین و مصوبات موجود و جاری در قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با دلایل غیرموجه از اجرای قوانین خودداری نموده و حق نیروها و خانواده‌های مظلوم‌مان را پایمال نموده‌اند.

با توجه به تورم موجود و خط فقر ۷ میلیون تومانی، آیا رواست که در یک مجموعه و یک تیم کاری، و در زیر یک سقف، عده‌ای ماهانه بیش از ده‌ها میلیون تومان و عده‌ای دیگر فقط به گناه شرکتی بودن کمتر از سه الی سه و نیم میلیون تومان دستمزد دریافت کنند؟

متأسفانه مسئولین شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن، هرگز گوش شنوا و دستِ گیرای مشکلات ما نبوده‌اند بلکه بالعکس با تنظیم قراردادهای کاری پر از ایراد، از جمله طبقه‌بندی نیروهای دارای سابقه کاری طولانی (حداقل ۱۰ سال) و دارای مدارک معتبر دانشگاهی در گروه شغلی متصدی که معادل تحصیلات سیکل و نهایت دیپلم است، انعقاد قراردادهای کوتاه‌مدت سه ماهه و اخیراً قراردادهای موقت با حداقل دستمزد و فاقد هرگونه مزایای قانونی دیگر نظیر ارتقاء شغلی، اختصاص مرخصی استعلاجی، استحقاقی و ذخیره نمودن آن‌ها، دریافت وام، رفاهیات، مناسبت‌ها و…، هر روز بیش از پیش عرصه رزق و روزی و مطالبات بحق و قانونیمان را بر ما سخت کرده‌اند.

خواسته و مطالبات ما در چهارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تعریف و اجرای بی‌چندوچون آن به دفعات توسط مقام عظمای ولایت دامت برکاته تأکید گردیده است.

ما به موجب تصویب‌نامه شماره ه/۳۴۶۱۳ ت/۸۴۵۱۵ مورخه ۸۴/۱۲/۱۵ و مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار و لزوم اجرای بی‌قید و شرط آن در کارگاه‌های دارای پرسنل بیش از پنجاه نفر که مستمراً و به کرّات در هر سال به صورت بخشنامه و دستورالعمل به تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی و غیره ابلاغ گردیده خواهان اجرای صحیح و کامل قانون طبقه‌بندی مشاغل و یکسان‌سازی دستمزدها، حذف پیمانکار و انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات، جذب نیروی رسمی از نیروهای موجود در بخش خصوصی در صورت بازنشسته شدن نیروهای رسمی هستیم.

لذا بدینوسیله از شما که به حق، حامی تمام اقشار جامعه به خصوص اقشار مظلوم و ضعیف و آسیب‌دیده هستید، عاجزانه تقاضا داریم مشکلات قرارداد نیروهای شرکتی با مخابرات را بررسی فرموده و ضمن درخواست ارائه توضیح از مسئولین مخابرات ایشان را مجاب نمایید نسبت به انجام درست قوانین برای نیروهای شرکتی اقدام نمایند.

موارد یادشده تنها بخشی از مشکلاتی است که بر نیروهای شرکتی مخابرات طی ۲۰ سال تحمیل شده است. در تمام طول خدمت بدون هیچ ارتقاء شغلی، بدون هیچ مزایایی، همانند نیروهای رسمی به انجام امور تخصصی در هر بخش مخابرات که مسئولین صلاح بدانند، می‌پردازند ولی متأسفانه دستمزد آن‌ها در سطحی بسیار پایین‌تر از تخصصی که به آن مشغولند، است.

ورود پیمانکاران تأمین نیروی انسانی به شرکت مخابرات، نیروهای تحت امر آن‌ها را دچار مشکلات فراوان نموده است. خواهشمندیم در جهت رفع مشکلات نیروهای شرکتی تصمیماتی صورت پذیرد.

در این مدت چندین مرتبه پیگیری و شکایاتی توسط نیروهای شرکتی مخابرات برخی مناطق مخابراتی به قوه قضائیه، اداره کار، استانداری و… انجام شده است که متأسفانه نه شرکت مخابرات و نه پیمانکار وقت هیچگونه ترتیب اثری ندادند و با تهدید به اخراج باعث آشفتگی نیروها گردیده‌اند.

خواهشمند است دستور فرمایید جهت رفع تبعیض و حل مشکلات نیروهای شرکتی شرکت مخابرات اقدام لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز