خبرگزاری کار ایران

مطالبات مزدی کارگرانِ قطار شهری اهواز هنوز پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۷۵۵

کارگران قطار شهری اهواز می‌گویند که پیمانکار هنوز بابت مطالبات مربوط به ۱۵ تا ۱۷ ماه دستمزد پرداخت نشده با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران قطار شهری اهواز واقع در استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۲۰۰ کارگر در بخش حراست، انبار و تاسیسات مجموعه قطار شهری اهواز باقی مانده‌اند که در مجموع ۱۵ تا ۱۷ ماه از مطالبات خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند.

این کارگران گفتند: در آخرین تجمعات خود، شورای تامین استان؛ پیمانکار را مجاب به پرداخت مطالبات عقب‌افتاده کارگران کردیم اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

کارگران قطار شهری اهواز تصریح کردند: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم، تقریبا سه ماه پیش بود که پیمانکار به حساب کارگران واریز کرد اما هنوز از پرداخت مابقی مطالبات‌مان خبری نیست.

به گفته یکی از کارگران؛ علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مطالباتمان در استان نیست.

بر پایه اظهارات این کارگر؛ مسئولیت کنونی این کارگران از سال ۹۱ تا شهریور ماه سال جاری به شرکت پیمانکاری که در حال حاضر مجری پروژه قطار شهری اهواز است، سپرده شد اما از روز ۳۰ شهریور ماه سال جاری سازمان قطار شهری اهواز با فسخ قرارداد، مسئولیت ساخت پروژه را به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء واگذار کرده است.

او همچنین اظهار کرد: فعالیت پروژه قطار شهری اهواز از ماه‌های پایانی سال ۹۷ متوقف شده است و در حال حاضر به جز ۲۰۰ کارگر نگهبان، انباردار و تاسیساتی برای نگهداری از ماشین‌آلات و ژنراتورها و همچنین تخلیه آب کارگاه، کارگر دیگری در این کارگاه حاضر نمی‌شود.

به گفته یکی دیگر از کارگران؛ بعد از چند ماه معوقات مزدی، کارگران در خرداد ماه سال‌جاری چندین تجمع اعتراضی برپا کردند که در نتیجه آن برخی مسئولان وعده رسیدگی به وضعیت کارگران باقیمانده قطار شهری را دادند اما با گذشت ماه‌ها از این موضوع، هنوز پرداخت معوقات مزدی کارگران به صورت کامل برآورده نشده است.

وی با بیان اینکه معترضان به دنبال وصول مطالبات و مشخص شدن وضعیت شغلی خود هستند، در ادامه افزود: بی‌پولی و سرگردانی این تعداد کارگر در اهواز مشکلات زیادی را برای آن‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است.

این کارگر شاغل در پروژه قطار شهری اهواز، دلیل افزایش مشکلات در پرداخت حقوق کارگران را سوءمدیریت پیمانکار سابق دانست و در ادامه گفت: عدم پیشرفت پروژه قطار شهری باعث شد پیمانکار پروژه از روز ۳۰ شهریور تغییر کند.

او با بیان اینکه ما کارگران پیمانی پروژه قطار شهری اهواز خواستار آن هستیم تا مدیرعامل قطار شهری اهواز در مقام کارفرمای اصلی چاره‌ای برای تامین منابع مالی این پروژه عمرانی و پرداخت دستمزد نیروی کار بکند، در پایان افزود: انتظار داشتیم قبل از خروج پیمانکار از پروژه قطار شهری اهواز همه مطالبات کارگران پرداخت شود بنابر این اگر قرار است مشکلات به همان روال قبل استمرار داشته باشد، پس چرا پیمانکار تغییر می‌دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز