خبرگزاری کار ایران

ادامه معوقات مزدی کارگران پیمانکاری شهرداری یاسوج/ شهردار: پیمانکار اگر توان پرداخت ندارد، کارگران را به بیمه بیکاری معرفی کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۴۱۳

کارگران شهرداری یاسوج از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری یاسوج، معوقات مزدی پرداخت نشده دارند. این کارگران که پیمانکاری و طرف قرارداد شرکت‌های خصوصی هستند، بعضاً تا چهار یا پنج ماه دستمزد معوق دارند.

کارگران شهرداری یاسوج می‌گویند: علاوه بر دستمزد پرداخت نشده، مزایای مزدی معوق نیز داریم و همچنین نگران حق بیمه‌هایی هستیم که به موقع به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی‌شود. در این صورت، ما در دریافت خدمات درمانی و تمدید دفترچه‌های خود با مشکل مواجه می‌شویم.

در روزهای گذشته، شورای شهر یاسوج، خواستار شفاف‌سازی امور استخدامی در شهرداری شد و طبق مصوبه‌ای اعلام کرد شهرداری باید همه پرداخت‌ها و قراردادها را به سامان نماید.

این در حالیست که شهرداری یاسوج، مشکل را از ناتوانی پیمانکاران در پرداخت معوقات مزدی می‌داند. شهردار یاسوج در ارتباط با یک پیمانکار می‌گوید: شرکت پیمانکار مکلف شده است در صورتی که در شرایط شیوع کرونا، درآمدی ندارد اعلام کند تا با کارگران تعیین تکلیف و از ظرفیت بیمه بیکاری استفاده شود.

وی تاکید کرد: هیئت مدیره شرکت می‌تواند برای بهره‌مندی از خدمات بیمه بیکاری، برای تأمین اجتماعی دلایل محکم ارائه دهد که با توجه به کاهش درآمد شرکت، کارفرما می‌تواند نیروها را برای دریافت بیمه بیکاری معرفی کند.

شهردار یاسوج با بیان اینکه شهرداری به عنوان یک سازمان مستقل به دلیل بیماری کرونا هیچ‌گونه درآمد ندارد، عنوان کرد: با همه این شرایط در یکسال اخیر حقوق کارگران این شرکت از شهرداری مرکزی پرداخت شد و باز هم پرداخت خواهیم داشت، اما این وضعیت نمی‌تواند تداوم داشته باشد چراکه توجیه قانونی ندارد که شهرداری برای سازمانی که بودجه دارد هزینه کند. شرکت پیمانکار باید پاسخگو باشد.

در این شرایط، کارگران نگران آینده شغلی و امرار معاش خود هستند و می‌گویند: حتی اگر بیمه بیکاری معرفی شویم، باید مدتها منتظر برقراری مقرری بمانیم؛ ابتدا معوقات ما را بپردازند و بعد، تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز