خبرگزاری کار ایران

به جای سنگ اندازی؛ از زنوزی‌ها در فوتبال حمایت کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۶۵

مالک باشگاه تراکتور می‌تواند منشاء خیر برای فوتبال ایران باشد ولی با بی مهری مواجه شده است.

به گزارش ایلنا، با شروع دوباره لیگ و مقاومت‌هایی که تراکتورسازی برای شروع مسابقات از خود نشان داد و نتایج اخذ شده دو تیم تراکتور‌سازی و ماشین‌سازی در یکی دو هفته گذشته، سؤالاتی در پیرامون مواردی که توسط جناب آقای زنوزی اعلام شده بود مطرح شده است. از جمله ایشان فرموده بود تراکتورسازی نخستین باشگاه فرهنگی ورزشی و اقتصادی خواهد شد. وعده داده بودند که استادیوم ویژه تراکتور را احداث خواهند کرد. تیم تراکتور را به تیم ستاره‌ها بدل خواهد نمود. کارنامه موفق بین‌المللی ارائه خواهند کرد و باشگاه تراکتور را به اوج خواهند رساند. در کنار این موارد مالک همزمان دو باشگاه بودن هم مسائل خاص خود را دارد. نه تنها وعده‌ها عملی نشده بلکه ایشان توفان تغییرات به راه انداخته‌اند و رکورد تغییر سرمربی را شکسته‌اند و در نتیجه‌گیری هم با هفت‌بازی هفت امتیاز کسب کرده‌اند که به نوعی آن هم نتیجه دور از انتظاری است و با ستاره شدن و ستاره جمع کردن جور در نمی‌آید.

جناب زنوزی از بزرگوارانی است که به مدد ورزش آمده اما با بی‌مهری مواجه شده است. آن‌روز که قول داد باشگاه فرهنگی ورزشی اقتصادی درست خواهد کرد، برداشت بسیار درست ایشان از ورزش حرفه‌ای بود و با توجه به فعالیت‌شان در حوزه صنعت علی‌الخصوص صنعت هوائی و حضور سازمان‌های هواپیمایی در کنار باشگاه‌های صاحب‌نام فوتبال جهان گام بلندی برای احیای باشگاه تراکتورسازی و ماشین‌سازی برداشته بودند اما حیف و صدحیف که مواجه شدند با فقدان نگاه حرفه‌ای‌گری در فوتبال و اینکه اساساً محیط حقوقی و قانونی این امر در کشور مهیا نشده است. ایشان تصور می‌کرد همانطور که در فولاد بازار سرمایه به وجود آمده می‌توانند بازار سرمایه برای فوتبال ایجاد کنند و موضوع جذب ستاره‌ها در تراکتور هم در این راستا بود. در این صورت بازیکنان دارایی‌های نامشهودی خواهند بود که در بازار به شهود می‌رسند و اگر توانست باشگاه را به صورت سهامی عام در بورس عرضه کند ستاره‌ها در بالا رفتن ارزش سهام نقش کلیدی خواهند داشت. ایشان سرمایه‌گذاری مناسب انجام داد و اگر بدنبال ساخت ورزشگاه خاص تراکتور بود آنهم در همین راستا تعریف شده بود. با این حال در قوانین برنامه‌های توسعه پنج ساله علی‌الخصوص در برنامه پنجم و ششم و قوانین بودجه سالانه در این چند سال از 1396 تاکنون حتی یک ماده و یک تبصره در حمایت از عزیزانی مثل زنوزی که اداره دو باشگاه را به دوش‌شان گذاشته‌ایم وجود ندارد، در حالی‌که انصافاً زنونی عزیز علاوه بر دو باشگاه در کمک به حل مشکلات ملی هم پیش‌قدم بوده و هستند.

ارائه کارنامه موفق بین‌المللی شرایط  خاص خود را دارد. آقای زنوزی چقدر تلاش کردند تا یک مدیر عامل جهان‌طراز برای تراکتورسازی منصوب نمایند، توانستند سرمربی جهانی بیاورند اما در مورد مدیر هنوز ما در این خصوص کاری نکرده‌ایم، دریغ از تربیت یک نفر. در انتصابات ایشان با مشورت مبادرت به انتخاب می‌کردند اما نیات ایشان برآورده نمی‌شد و همین باعث شده که توفان تغییرات راه بیفتد اما در جریان‌سازی توفان‌ آقای زنوزی نقشی ندارند، فضای فوتبال کشور توفانی است. امسال رکورد تغییرات به وجود آمده در اکثر باشگاه‌ها ساری و جاری است و در خصوص تبریز دو برابر می‌شود چون دو باشگاه تحت مدیریت ایشان است. مطمئناً آقای زنوزی نمی‌دانستند که مطابق اساسنامه فوتبال یک فرد نمی‌تواند مالک همزمان دو باشگاه باشد اما مسئولین محترم که می‌دانستند. ما عادت کرده‌ایم برای کفن مفت مردن را انتخاب کنیم. وقتی دیدیم که ایشان حاضر است سرمایه‌گذاری کند هردوباشگاه را به ایشان واگذار کردیم، غافل از اینکه یک ده آباد بهتر است.

بیایید دست به دست هم بدهیم از عزیزانی که خالصانه و صادقانه به ورزش خدمت می‌کنند حمایت کنیم. کمک کنیم به دست توانای ایشان تراکتور‌ تبدیل به اولین باشگاه اقتصادی و اولین بنگاه حرفه‌ای فوتبال ما گردد. چه اشکالی دارد ورزشگاه آماده شرکت تراکتورسازی ایران را به باشگاه واگذار کنیم که هم باشگاه مبادرت به بازسازی و نوسازی و نگهداری آن بکند و هم اگر خواستیم باشگاه را وارد بازار سرمایه کنیم مثل استقلال و پرسپولیس دارای یک مکان ورزشی باشد؟ حال که شرایط لیگ طوری شده بازی ماشین‌سازی و تراکتورسازی حساس شده پیشاپیش حاشیه ایجاد نکنیم و اجازه دهیم نتیجه بازی در درون مستطیل سبز مشخص شود. با توجه به ستاره‌های تراکتور کمک کنیم این باشگاه در بازارهای سرمایه اروپا عرضه شود. آقای زنوزی توان آن را دارند حداقل باشگاه تراکتور را در بورس ترکیه عرضه کنند. حمایت کنیم این امر محقق شود. تمنا دارم موجبات دلسردی عزیزان سرمایه‌گذار در ورزش را فراهم نکنیم. زمینه را برای جذب آنها فراهم کنیم. گرامی بداریم قدوم مبارکی را که در ورزش سرمایه گذاری می‌کنند.

 

سعید فائقی 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز