خبرگزاری کار ایران

پایان یک چرخه دور از دانش گرایی

اتفاقی جالب با حضور سهراب بختیاری زاده و پاشازاده در لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۳۹

حضور مربیان جوان و کاربلد باعث شده تا اکنون نیمکت تیم‌ها با میانگین سنی جالبی همراه شود.

به گزارش ایلنا، دیگر از آن چرخه قدیمی و تکراری مربیان لیگ برتر خبری در دست نیست. نه اینکه مربیان در تیم‌های مختلف جابه‌جا نشوند، بلکه آن چرخه وسیع‌تر و گروهی جدید و جوان به آن اضافه شده‌اند. سال‌های قبل کمتر به مربیان جوان اطمینان می‌شد اما حالا اوضاع تغییر کرده و در لیگ برتر می‌بینیم که به‌راحتی این گروه از مربیان را استخدام می‌کنند و آنها به‌عنوان سرمربی در لیگ حاضر می‌شوند.
یادمان نمی‌رود زمانی محمود یاوری، بیژن ذوالفقارنسب، رسول کربکندی، بهرام عاطف، فرهاد کاظمی، غلام پیروانی، ابراهیم قاسمپور، فیروز کریمی و مربیانی از این دست چرخه‌ای را تشکیل می‌دادند که تا سال‌ها راه را برای حضور جوان‌ترها می‌بستند. هرچند در آن مقطع هم بودند مربیان جوانی که خودی نشان دادند، از فیلترها عبور کردند و وارد لیگ برتر شدند، اما باید بپذیریم که در گذشته کار از حالا سخت‌تر بود.
روزها و هفته‌های پایانی لیگ نوزدهم را سپری می‌کنیم و تیم‌های مدعی برای کسب سهمیه آسیا تلاش می‌کنند و فانوس به دست‌ها هم سعی دارند در لیگ برتر باقی بمانند، به همین دلیل مدیران باشگاه‌ها آخرین راهکارهای خود را به کار می‌گیرند تا شاید بتوانند به موفقیت برسند. یکی از این راه‌ها هم تغییر مربی روی نیمکت‌ تیم‌های مختلف است؛ اتفاقی که در هفته‌های اخیر بارها رخ داده و دیده‌ایم که مربیان در تیم‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
حضور مربیان جوانی که نخستین تجربه خود را در لیگ برتر و به‌عنوان سرمربی سپری می‌کنند باعث شده تا میانگین سنی نیمکت‌های لیگ برتری هم کمتر شود. به سن و سال 16 مربی حاضر در لیگ برتر توجه کنید: یحیی گل‌محمدی (50 سال)، امیر قلعه‌نویی (57 سال)، فرهاد مجیدی (44 سال)، جواد نکونام (40 سال)، ساکت الهامی (49 سال)، بهنام سراج (49 سال)، مهدی تارتار (48 سال)، سهراب بختیاری‌زاده (47 سال)، محمود فکری (51 سال)، لوکا بوناچیچ (65 سال)، هومن افاضلی (49 سال)، ابراهیم صادقی (42 سال)، عبدالله ویسی (49 سال)، مجید جلالی (64 سال)، مهدی پاشازاده (47 سال)، سیروس پورموسوی (49 سال)
با نگاهی گذرا به این لیست می‌بینیم که تنها چهار مربی لیگ برتر بالای 50 سال دارند و بقیه را طیف جوان‌تر تشکیل می‌دهند؛ مربیانی که با هزار امید و آرزو پا به عرصه لیگ برتر گذاشته و معتقدند می‌توانند تیم‌های تحت هدایت خود را به موفقیت برسانند. نکته جالب دیگر اینکه در تغییرات کادر فنی که طی هفته‌های گذشته صورت گرفته، دو مربی جوان وارد چرخه لیگ برتری‌ها شده‌اند. مهدی پاشازاده فعالیت خود را در شاهین بوشهر آغاز کرده و سهراب بختیاری‌زاده هم به‌عنوان سرمربی شهرخودرو و جانشین مجتبی سرآسیایی انتخاب شده است.
در گذشته میانگین سنی مربیان حاضر در لیگ برتر حتی به 60 سال و بیشتر از آن هم می‌رسید اما حالا این عدد به 50 رسیده و مشخص است که جوان‌ترها توانسته‌اند اعتماد مدیران را جلب کنند و روی نیمکت‌های لیگ برتری بنشینند. این اتفاق خوبی برای لیگ برتر و حتی دسته‌های پایین‌تر است. به‌عنوان نمونه در لیگ یک هم مربیان جوان‌تر موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و روزهای خوبی را برای تیم‌های خود رقم زده‌اند. محمد ربیعی با مس رفسنجان صدرنشین لیگ یک است، رسول خطیبی و مجتبی حسینی که آنها هم جوان هستند با آلومینیوم اراک و مس کرمان مدعی صعود محسوب می‌شوند و وجید بیاتلو هم با نود ارومیه تلاش می‌کند این تیم را به لیگ برتر برساند. به اینها محمد نصرتی را هم باید اضافه کنیم که نتایج درخشانی با گل‌ریحان گرفت اما در نهایت به‌دلیل اختلاف‌های مدیریتی جای خود را به میثم منیعی داد.
این اتفاقات در لیگ برتر و لیگ یک نشان می‌دهد باز هم باید امیدوار به حضور مربیان جوان دیگر باشیم. آنهایی که لیاقت دارند می‌توانند به سطح اول برسند و بقیه هم باید تلاش کنند تا جایگاهی مستحکم برای خود بسازند و روی نیمکت‌های مهم فوتبال ایران بنشینند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز