خبرگزاری کار ایران

دادرس: اسفند بدترین زمان برای انتخابات فدراسیون فوتبال است

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۹۲۸

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال از زمان برگزاری انتخابات فوتبال گلایه کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از برنامه "ورزش بدون ویرایش" با محوریت نقد و بررسی انتخابات فدراسیون فوتبال و با حضور محمد مهدی دادرس عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان و همچنین محمد صفی زاده رئیس اسبق فدراسیون فوتبال از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

دادرس در پاسخ به این سوال که آیا اساسنامه فوتبال ایران باید از قوانین داخلی کشور تبعیت کند یا خیر؟ گفت: از نظر من خیر، قوانین داخلی نباید با اساسنامه در تضاد باشند. فیفا قوی ترین نهاد بین المللی در جهان است و طبق قوانین آن نباید فشارهای دولتی و غیرفوتبالی بر فدراسیون ها حاکم شوند.

وی با انتقاد از دوگانگی در اجرای قوانین از جمله قانون "ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان" افزود: قوانینی درباره ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تصویب شد و سر و صدای زیادی هم به پا کرد اما منبع آن سوراخ است چون خیلی از بازنشستگان در برخی موارد با اجازه فلان نهاد و افراد بزرگ نظام به جای خود بازگشته اند و کسی هم معترض آنها نشده اما در فوتبال همه بر این قضیه متمرکز شدند.

دادرس در ادامه اظهارات خود بیان داشت: به کارگیری جوانان و نیروهای تازه نفس در ورزش امری درست و ضروری است اما نباید هم به راحتی کسانی را که تجربه به دست آوردند و ممکلت برای آنها هزینه کرده رها کنیم.

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان معتقد است که اساسنامه ضعف هایی دارد که حتماً باید تصحیح شود و این مدل 10 رأی نیز باید تغییر کند و افراد با لیاقت ورود کنند.

دادرس 25 اسفند را زمان بسیار بدی برای برگزاری انتخابات رئیس فدراسیون فوتبال دانست و گفت: دو روز بعد از 25 اسفند ماه تعطیلی است و بعد از ان هم به خاطر تعطیلات عید به مشکل خواهیم خورد، به نظرم بهتر است در دهم و یا دوازدهم اردیبهشت ماه برگزار شود.

همچنین در ادامه این برنامه رادیویی، صفی زاده بیان کرد: برخی قوانین هویت بین المللی و جهانی دارند لذا نمی توان قسمتی را از آن ها را پذیرفت و مابقی را اجرا نکرد، در زمان ریاست محمد دادکان یک تضادی درخصوص مسئولیت و ماندن ایشان در فدراسیون فوتبال و مخالفت دستگاه ورزش ایجاد شد و بررسی درباره پایداری محمد دادکان را به حوزه بین المللی واگذار کردند اما مصالح کشور اقتضاء می کرد که استعفا دهد.

وی افزود: ما در سال 1945 عضو فیفا و در سال 1956 نیز عضو AFC شدیم و از آنجایی که آئین نامه های مجمع هم بر اساس تطبیق با شرایط داخلی کشور تنظیم شده لذا باید تابع همه مقررات آن ها باشیم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال معتقد است که فدراسیون فوتبال نباید از قانون "منع به کارگیری بازنشستگان" تبعیت کند.

صفی زاده در ادامه گفت: جدا از فدراسیون فوتبال، بسیاری از دستگاه های دیگر برای به کارگیری بازنشستگان مجوز گرفتند، اگر ما فدراسیون فوتبال را یک NGO بدانیم در نتیجه مشمول این قانون نمی شود.

وی در توضیح ساختار و چارچوب حقوقی NGO بیان داشت: NGO ها صد درصد از منابع دولتی استفاده نمی کنند لذا فدراسیون فوتبال نیز منع قانونی در این خصوص ندارد و می تواند از افراد 65 سال به بالا و بازنشستگان استفاده کند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: انتخاباتی که پیش رو داریم به نظرم یک دور تسلسل است، رئیس فدراسیون فوتبال روسای هیئت ها را از خودش انتخاب می کند و روسای هیئت ها نیز دوباره همان فرد را انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: ناتخاباتی که 15 سال قبل هم انجام شد اساسنامه فوتبال را زیر سوال برد و در بسیاری از موارد خلاف مقررات و قوانین عمل شد.

صفی زاده تصریح کرد: ما نیروهایی داریم که اطلاعات فوتبالی و بین المللی قوی دارند اما به خاطر مسائل قومیتی و غیره حتی ثبت نام هم نکردند و برعکس در انتخابات دوره گذشته افرادی لیاقت داشتند اما سازمان ورزش اساسنامه را زیر پا گذاشت و حضور این افراد در انتخابات را منع کرد بنابراین ما اگر بهترین اساسنامه را هم در اختیار داشته باشیم و حتی قانون "منع به کارگیری بازنشستگان" هم در کار نباشد باز هم خوب عمل نمی کنیم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در پایان اظهار کرد: دادستان دیوان محاسبات موظف است اگر دستگاهی یک ریال از بودجه عمومی دولت استفاده می کند نظارت و رسیدگی کند و اگر خلاف مقررات هزینه شده باشد پرونده را ارجاع می دهد، لذا ما باید این مسئله را از هم تفکیک کنیم که آیا فدراسیون از بودجه عمومی دولت استفاده می کند یا اینکه NGO است و مشمول قانون "منع به کارگیری بازنشستگان" نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز