خبرگزاری کار ایران

لیونل مسی، اولین فوتبالیست برنده جایزه لوریوس

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۴۰۰

لوییس همیلتون و لیونل مسی به صورت مشترک برنده جایزه لوریوس به عنوان بهترین ورزشکار سال شدند.

به گزارش ایلنا، مراسم اهدای این جایزه در روز دوشنبه در برلین برگزار شد. همیلتون که راننده فرمول یک است همچنین در سال 2008 برنده جایزه پدیده سال لاروس شده بود.

برای اولین بار در تاریخ این مراسم، دو نفر رأی یکسانی کسب کردند و به این ترتیب جایزه به هر دو نفر رسید. مسی و همیلتون بالاتر از رافائل نادال، الیود کیپچاگه، تایگر وودز و مارک مارکس قرار گرفتند. همچنین مسی اولین فوتبالیستی شد که برنده این عنوان می‌شود. او اخیراً جوایز بهترین بازیکن سال از دید فیفا و توپ طلا را هم کسب کرده است. مسی شش توپ طلا در کارنامه دارد. این فوق ستاره بارسلونا و تیم ملی آرژانتین در ویدئویی که در مراسم پخش شد، گفت: «باعث افتخار است که اولین بازیکن تیمم باشم که این جایزه را می‌گیرم و از هیأت داوران سپاسگزارم.»

تنیسورها تاکنون بارها برنده جایزه لوریوس  شده‌اند. راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ روی هم 10 بار این جایزه را فتح کرده‌اند. همیلتون هم سومین راننده‌ای است که این عنوان را از آن خود می‌کند. میشاییل شوماخر در سال‌های 2002 و 2004 و سباستین فتل هم در سال 2014 این جایزه را برده بودند.

سیمون بایلز هم که کمک کرد آمریکا برای پنجمین سال پیاپی قهرمان مسابقات جهانی ژیمناستیک شود، جایزه بهترین ورزشکار زن سال را از آن خود کرد. او با 25 مدال (19 طلا، 3 نقره و 3 برنز) پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ژیمناستیک زنان شده است.

جایزه بهترین تیم سال هم به تیم راگبی آفریقای جنوبی رسید. آنها توانستند در فینال جام جهانی راگبی، تیم انگلیس با هدایت ادی جونز را شکست دهند و قهرمانی را از آن خود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز