خبرگزاری کار ایران

وضعیت مبهم سپاهان و نویدکیا برای فصل بعد؛ کوچ دسته جمعی ستاره‌ها از نقش جهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۷۰۵

سپاهان در حالی فرصت نقل و انتقالات تابستانی را از دست می‌دهد که هنوز تکلیف ادامه همکاری با محرم نویدکیا مشخص نیست و تعداد قابل توجهی از ستاره‌های این تیم به دنبال جدایی هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال سپاهان در لیگ برتر بیست و یکم هم نتوانست با وجود هزینه‌های قابل توجه و جذب ستاره‌های نامدار که برخی از آنها حتی ستاره‌های ترکیب اصلی استقلال و پرسپولیس بودند، به ناکامی شش ساله خود در کسب عنوان قهرمانی پایان دهد و همین سال بدون جام خودش را هم سپری کرد و حالا در شرایطی آماده دو دیدار پایانی فصل می‌شود که نیم نگاهی به جایگاه پرسپولیس و کسب نایب قهرمانی لیگ دارد.

با این وجود و در حالیکه به فصل نقل و انتقالات نزدیک می‌شویم و تیم‌ها فعالیت خودشان را در پنجره تابستانی شروع کرده‌اند، نوعی بلاتکلیفی در اردوگاه زرد وجود دارد که ممکن است ادامه دار شدن آن به زیان این مجموعه تمام شود و باعث نگرانی هواداران این تیم هم شده است.

پایان مدت قرارداد تعدادی از نفرات مهم و اصلی سپاهان و عدم تمایل برخی از آنها به تمدید از یک سو و عدم پاسخگویی نویدکیا به درخواست باشگاه برای مشخص کردن تکلیف فصل آینده و ماندنش روی نیمکت این تیم و دادن فهرست ورودی و خروجی از سوی دیگر باعث شده فرصت برای طلایی پوشان از دست برود. اگرچه صحبت از علاقه باشگاه به جذب بازیکنانی از جمله علی کریمی، محسن آذرباد، سعید صادقی و... شنیده می‌شود ولی جذب این نفرات هم کار سختی است و تا زمانی که پاسخ روشنی از نویدکیا گرفته نشود نمی‌توان کار جدی روی آن انجام داد.

 

دانیال، سروش و سجاد نزدیک اردوگاه سرخ

سه نفر از بازیکنای که دیگر قراردادی با سپاهان ندارند و تمایلی هم ظاهراً برای تمدید ندارند، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و سجاد شهباززاده هستند که در فهرست یحیی گل محمدی برای پرسپولیس حضور دارند. این نفرات فصل گذشته هم در فهرست خرید یحیی بودند ولی امیدواری به قهرمانی سپاهان باعث شد قید جدایی را بزنند و با این وجود وضعیت این فصل کمی متفاوت است. ضمن اینکه سجاد شهباززاده از استقلال و سروش رفیعی از گل گهر هم پیشنهاد خوبی دارند و این موضوع کار حفظ دو بازیکن کلیدی طلایی پوشان را سخت کرده است. جدایی این نفرات هم آسیب جدی به ترکیب سپاهان خواهد زد و پیدا کردن جانشین مناسب برایشان به این راحتی ممکن نیست.

 

یاسین در سودای لژیونر شدن

دیگر بازیکن کلیدی سپاهان که در اندیشه جدایی است، یاسین سلمانی، هافبک جوان این تیم است که اگرچه از استقلال پیشنهاد جدی دارد ولی جدی‌ترین پیشنهادهای او خارجی هستند. یک پیشنهاد از لیگ پرتغال و یک پیشنهاد از لیگ آلمان به دست این هافبک جوان و آینده‌دار رسیده است و بعد از پایان لیگ در این خصوص تصمیم می‌گیرد. سپاهان فصل قبل نیازمند، محبی و حاج صفی را به دلیل لژیونر شدن از دست داد و حالا این فصل ظاهراً قرار است سلمانی را هم از دست بدهد و باید به فکر جذب جانشین برای او باشد.

 

کنت و ریگی، شاکی از نیمکت نشینی

کریستوفر کنت و مسعود ریگی هم دو بازیکنی هستند که از شرایط خود در سپاهان راضی نیستند. گلر اتریشی که ابتدای فصل به عنوان دروازه‌بان اصلی جذب سپاهان شد، از نیم فصل و بعد از جذب رشید مظاهری به نیمکت تبعید شد و به همین دلیل تمایلی به ماندن در اصفهان ندارد و از سویی باشگاه هم خیلی مایل به ادامه همکاری با او نیست و ترجیح می‌دهد نیما میرزازاد را به عنوان گلر ذخیره از صنعت نفت به نقش جهان برگرداند. مسعود ریگی هم برخلاف اوایل فصل جایگاه ثابتی در ترکیب سپاهان ندارد و بیشتر به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده و از همین رو تمایلی به ادامه همکاری با سپاهان ندارد. البته ریگی یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد و باید دید برای ادامه همکاری طرفین به توافق می‌رسند یا نه.

 

4 تمدیدی دیگر هم بلاتکلیف هستند

چهار بازیکن دیگر سپاهان هم قراردادشان به پایان خواهد رسید و همچنان بلاتکلیف هستند. محمد نژادمهدی، گئورگی گولسیانی، رضا میرزایی، جلال علی‌محمدی نفراتی هستند که اگر سپاهان تمایل به ادامه همکاری با آنها دارد باید قراردادشان را تمدید کند ولی تا این لحظه صحبت جدی صورت نگرفته است. شنیده می‌شود گولسیانی پیشنهادی از فولاد و گل گهر دارد و رضا میرزایی هم مورد توجه استقلال قرار گرفته است و وضعیت نژادمهدی و علی‌محمدی هم هنوز مشخص نیست.

 

آغاز کار رسمی سپاهان پس از پایان فصل

قرار است محرم نویدکیا پس از پایان هفته‌ سی‌ام نشستی با مسئولان باشگاه سپاهان داشته باشد و برای فصل بعد برنامه خودش را اعلام کند. یک سال دیگر از قرارداد سه ساله محرم با سپاهان باقی مانده ولی خودش اعلام کرده هنوز تصمیم به ماندن یا جدایی نگرفته است و بعد از پایان هفته سی‌ام علاوه بر اعلام تصمیمش برای فصل آینده. فهرست ورودی و خروجی خود را هم تحویل باشگاه خواهد داد تا بر اساس آن اقدام کند. هرچند تا آن زمان فرصت مهمی از دست این باشگاه خواهد رفت چرا که رقیبان به طور جدی چند روزی می‌شود که فعالیت خود را در نقل و انتقالات استارت زده‌اند. سپاهان در حال از دست دادن بازیکنان مهمی است که جایگزین کردن آنها کار راحتی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز