خبرگزاری کار ایران

به استقبال فینال لیگ قهرمانان اروپا با پرافتخارترین سرمربی ایران؛

قلعه‌نویی: فوتبال در اروپا برخلاف ایران برنده و بازنده از بازی لذت می‌برند/ نقطه ضعف رئال مادرید می‌تواند مقابل لیورپول کار دستش دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۲۲۸

سرمربی باتجربه فوتبال ایران نظرات جالبی در مورد لیگ قهرمانان اروپا و تقابل امروز رئال مادرید و لیورپول دارد.

امیر قلعه نویی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص دیدرا فینال لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهیم راجع به مسائل فنی صحبت کنیم لازم است در مورد درس‌هایی که ما از این بازی‌ها می‌گیریم صحبت کنیم. در بازی منچستر سیتی و رئال مادرید همانطور که همه دیدند مربی بزرگ و با تجربه‌ای مثل گواردیولا فکر می‌کرد کار تمام شده است ولی در عرض چند دقیقه همه چیز تغییر کرد. آنجا یاد صحبت استاد بزرگم آقای حشمت مهاجرانی افتادم که فکر می‌کنم حدود 20 سال پیش به من گفت امیر من 40 سال است که مربی هستم و هنوز صحنه‌هایی در فوتبال اتفاق می‌افتد که برایم تازگی دارد. واقعاً اینطور است.

وی افزود: مورد بعدی در مورد مسائل اخلاقی است که شما در همان بازی منچسترسیتی مقابل رئال مادرید آنهم در آن سطح بالا از فوتبال شما در عرض 3 دقیقه فینال لیگ قهرمانان اروپا را از دست می‌دهی و حذف می‌شوی ولی بعد از سوت پایان بازی مربیان دو تیم نزد هم می‌روند و به هم تبریک می‌گویند و یکدیگر را در آغوش می‌کشند. این بزرگترین درسی بود که از این بازی می‌شد بگیری ولی در فوتبال خودمان طرف وقتی تیمش می‌برد می‌گوید کار تاکتیکی انجام داده‌ایم ولی بعد از باخت زمین و زمان را زیر سوال می‌برند. خواهش من از این عزیزان این است که اگر می‌خواهند از لیگ قهرمانان اروپا و فوتبال روز دنیا چیزی برداشت کنند این مسائل را ببینند. این توصیه را به خودم هم می‌کنم. فوتبال لذت و قشنگی‌اش به این رفتارها و اخلاق‌هایی است که ماندگار می‌شود که متاسفانه در کشور ما خیلی کمرنگ شده است. بردشان را به آنالیز خوب و کار تاکتیکی ربط می‌دهند و و شکستشان را به زمین زمان ربط می‌دهند و می‌گویند نمی‌خواهند ما موفق شویم و مسائلی از این دست. حالا نمی‌خواهم خیلی این مسائل را باز کنم.

سرمربی باتجربه فوتبال ایران در مورد صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا گفت: ما در اجلاس هلسینکی که با آقای دکتر معینی حضور داشتیم به این موضوع رسیدم که نقش شانس در فوتبال چقدر پررنگ است و آنجا روی این موضوع تاکید داشتند که حتی اگر یک تیم همه چیزش سرجای خودش باشد بازهم شانس چقدر نقش پررنگی دارد. به نظرم رئال مادرید اینجا شانسی که لازمه موفقیت است را برای صعود به فینال داشت. مقابل چلسی و منچسترسیتی و پاریسن‌ژرمن این شانس را داشت و به فینال صعود کرد.

قلعه نویی در مورد تیم لیورپول عنوان کرد: چیزی که من در تیم لیورپول دیدم نقطه قوت این تیم در 50 متر رو به جلو است. پرسی که این تیم از جلو انجام می‌دهد و خط حمله زهرداری که دارد درست نقطه ضعف تیم رئال است. رئال مادرید جلوی منچسترسیتی و چلسی نشان داد در خط دفاعی ضعف دارد و گل‌های زیادی که خورده گواه این مدعاست. این می‌تواند پاشنه آشیل تیم رئال در فینال باشد که قطعاً کادرفنی این تیم برایش برنامه دارد.

وی در مورد پیش بینی از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و اینکه خودش در اروپا طرفدار کدام تیم است، عنوان داشت: من طرفدار تیم خاصی نیستم و فوتبال روز دنیا را یکی برای اینکه از آن نکاتی یاد بگیرم دنبال می‌کنم و دیگر برای اینکه از آن لذت ببرم و با این توضیحاتی که من دادم فکر می‌کنم قسمت آسیب پذیر رئال مادرید شاید کار دستش بدهد و شانس لیورپول بیشتر باشد ولی در کل فوتبال جذابیتش به این است که قابل پیش بینی نیست و هر دو تیم راه یافته به فینال تیم‌های بزرگی هستند و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

سرمربی گل گهر در پایان عنوان کرد: در کل امیدواریم بازی زیبایی ببینیم که صد در صد هم همینطور خواهد شد چون آنجا فقط به فوتبال و لذت فوتبال می‌پردازند و دنبال مسائل حاشیه‌ای مثل اینجا نیست و موارد منسوخ شده و نخ نما که فقط مختص فرهنگ فوتبال ماست در آنجا جایی ندارد و از همین موضوع هم آسیب دیده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز